Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):356-359

VYUČOVACÍ STYL UČITELE SVĚTA PRÁCE A JEHO VOLBA PROJEKTOVÉ VÝUKY

ZUBATÁ Anna, PLISCHKE Jitka
Katedra technické a informační výchovy, Ústav pedagogiky a sociálních studií,, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40, Olomouc, ČR

Stať pojednává o souvislosti vyučovacího stylu učitele tematického okruhu Svět práce a volby vyučovacích metod, zejména projektové metody. Výzkumným šetřením je zjištěn nesoulad mezi pozitivními názory učitelů a studentů učitelství technické a informační výchovy na realizaci projektové výuky a nízkým zastoupení projektové výuky zde. Jsou formulovány možné příčiny tohoto stavu.

Klíčová slova: kariérové rozhodování, vyučovací styl učitele, učební styl žáka, projektová výuka.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUBATÁ, A., & PLISCHKE, J. (2012). VYUČOVACÍ STYL UČITELE SVĚTA PRÁCE A JEHO VOLBA PROJEKTOVÉ VÝUKY. Trends in education5(1), 356-359
Stáhnout citaci

Reference

  1. HLAĎO, P. Vliv sociálního okolí na kariérové rozhodování žáků při přechodu do vyššího sekundárního vzdělávání. In Pedagogická orientace roč. 20, č. 3. Česká pedagogická společnost, 2010. ISSN 1211-4669.
  2. RVP ZV - rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online] Praha: výzkumný ústav pedagogický. [cit. 2011-05-21]. Dostupné z www: <http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/rvpzv_2007-07.pdf>.
  3. HARTL, P.; HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 807178-303-X.
  4. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
  5. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5. Přejít k původnímu zdroji...
  6. DYTRTOVÁ, R. Metody a prezentace výsledků efektivního vzdělávání. 1. vyd. Praha: Reprografické studio PEF ČZU, 2007. ISBN 978-80-213-1674-4.
  7. ZUBATÁ, A. Konstruktivistické přístupy při rozvíjení schopnosti kariérového rozhodování. In Technológie vzdelávania v přípravě učiteľov prírodovedných a technických predmetov : Medzinárodná vedecko-odborná konferencia : sborník referátů [CD-ROM]. Prešov: KFMT FHPV a KPTD PF PU, 2011.
  8. SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování - Spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.
  9. FENSTERMACHER, G. D.; SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7.
  10. ZUBATÁ, A. Zavedení a využívání projektu v tematickém okruhu Svět práce na ZŠ. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VIII:sborník referátů [CD - ROM]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011.
  11. ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178463-X.
  12. DOLINSKÁ, J.; DOLINSKIJ, G. Odpovědnost člověka očima českých dětí. XX. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu (I. část) Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2002, s. 85 - 87. ISBN 80-7231-090-9.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.