Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1
TVV 2012, 5(1):403-409
DISPOZIČNÍ USPOŘÁDÁNÍ POČÍTAČOVÉ UČEBNY - KOMPARACE A ANALÝZA MOŽNÝCH ŘEŠENÍ
- Pedagogická fakulta UP, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR, 771 40 Olomouc, ČR,
Článek na základě realizovaného výzkumného šetření komparuje možná řešení dispozičního uspořádání počítačových učeben. Jsou analyzovány podmínky z hlediska potřeb edukačního procesu. Zvláštní zřetel je brán na žáka a učitele jako objekty zkoumání.
Klíčová slova: ergonomie, počítačová učebna, výzkum, učitel, žák.
Zveřejněno: 1. červenec 2012 Zobrazit citaci
Reference
- KLEEN, B. A., SHELL, L. W., ZACHRY, B. Classroom Configuration And Instructional Technology Impact Teaching Methods. Review of Business Information Systems (RBIS). Vol 3, No 2 (1999). ISSN 1534-665X (print), ISSN 2157-9547 (online).
Přejít k původnímu zdroji...
- GILBERTOVÁ, S., MATOUŠEK, O. Ergonomie: Optimalizace lidské činnosti. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2002. 239 s. ISBN 80-247-0226-6.
- NEŠPOR, K. Počítače a zdraví. 1. vyd. Praha: BEN, 1999. 96 s. ISBN 80-86056-71-6.
- Vyhláška 343/2009 Sb., O hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dospělých.
- CHUNDELA, L. Ergonomie. Praha: ČVUT, 2001. 171 s. ISBN 80-01-02301-X.
- MATOUŠEK, O. - BAUMRUK, J. Ergonomické uspořádání a vybavení pracovního místa. Praha: SZÚ, 1998. 23 s. ISBN 80-7071-098-5.
- PANAGIOTOPOULOU, G., CHRISTOULAS, K., PAPANCKOLAOU, A., MANDROUKAS, K. Classroom furniture dimensions and anthropometric measures in primary school. Applied Ergonomics. Volume 35, Issue 2, March 2004, Pages 121-128.
Přejít k původnímu zdroji...
- SHANNON, G. CUNNINGHAM, S. J. Impact of classroom design on interactive whiteboard use in a special needs classroom. CHINZ '09 Proceedings of the 10th International Conference NZ Chapter of the ACM's Special Interest Group on HumanComputer Interaction. ACM New York, NY, USA, 2009. ISBN 978-1-60558-574-1.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.