Trendy ve vzdělávání, 2012 (roč. 5), číslo 1

TVV 2012, 5(1):481-487

VYUŽITÍ INTERAKTIVNÍ TABULE V HODINÁCH PRVOUKY Z POHLEDU PEDAGOGICKÉ INTERAKCE A KOMUNIKACE

MANĚNOVÁ Martina, SVATOŠ Tomáš
Ústav primární a preprimární edukace, Katedra pedagogiky a psychologie,, Pedagogická fakulta UHK, Rokitanského 63, 500 Pedagogická fakulta UHK, Rokitanského 63, 500 03 Hradec Králové, ČR

Na pedagogickou komunikaci a interakci je možné pohlížet z různých stran. Příspěvek se zaměřil na zkoumání komunikace a interakce mezi učitelem a žáky pohledem metody FIAS. Konkrétně předmětem zkoumání byly vyučovací hodiny prvouky na 1. stupni základní školy, kde učitel při výuce používal interaktivní tabuli.

Klíčová slova: interaktivní tabule, ICT, pedagogická komunikace a interakce.

Zveřejněno: 1. červenec 2012  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MANĚNOVÁ, M., & SVATOŠ, T. (2012). VYUŽITÍ INTERAKTIVNÍ TABULE V HODINÁCH PRVOUKY Z POHLEDU PEDAGOGICKÉ INTERAKCE A KOMUNIKACE. Trends in education5(1), 481-487
Stáhnout citaci

Reference

  1. MAŇÁK, J. 2009. Materiální didaktické prostředky. In PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. s. 258-264. ISBN 978-80-7367-546-2.
  2. NEUMAJER, O. 2008. Interaktviní tabule - vzdělávací trend i módní záležitost. [online]. In: Infolisty. 2008, Nový Jičín, KVIC, [cit. 2011-08-28]. Dostupný z: http://ondrej.neumajer.cz/?item=interaktivni-tabule-vzdelavaci-trend-i-modni-zalezitost.
  3. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2003. Pedagogický slovník. 4. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
  4. SVATOŠ, T., DOLEŽALOVÁ, J. 2010. Závěrečná zpráva z řešení projektu Tvořivá škola. Nepublikovaná výzkumná zpráva. Hradec Králové: 2010, s. 33.
  5. ZUKERSTEIN, J., NOVOTNÝ, J. 2009. Komunikace a motivace v manažerské přípravě vedoucích pracovníků. In Školský manažment 2009, Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre Pedagogická fakulta. Nitra, 2009, s. 289 - 293. ISBN 978-80-8094-540-4.
  6. ŽUMÁROVÁ, MONIKA. Základní přístupy ke zkoumání. In: SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011. s. 57-78.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.