Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):13-22

ŠTUDIJNÝ PROGRAM TECHNICKÁ VÝCHOVA Z POHĽADU POTRIEB TRHU PRÁCE

BÁNESZ Gabriel
Katedra techniky a informačných technológií, Pedagogická fakulta UKF v Nitre, Dražovská 4, 949 74 Nitra, SR

Príspevok uvádza závery z riešenia aktivity projektu Návrh inovácií obsahu študijného programu "Technická výchova" v nadväznosti na potreby trhu práce, ktoré Katedra techniky a informačných technológií PF UKF v Nitre rieši. Cieľom príspevku je zhrnúť výsledky z dotazníkového šetrenia, ktoré riešitelia získali od absolventov uvedeného študijného programu.

Klíčová slova: inovácia obsahu študijných programov, dotazník, absolvent študijného programu, trh práce.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
BÁNESZ, G. (2014). ŠTUDIJNÝ PROGRAM TECHNICKÁ VÝCHOVA Z POHĽADU POTRIEB TRHU PRÁCE. Trends in education7(1), 13-22
Stáhnout citaci

Reference

  1. BARÁTH, O. - FESZTEROVÁ, M. BOZP ako motivačný faktor v edukačnom procese. In Trendy ve vzdělávání 2013. Olomouc: PdF, Univerzita Palacký, 2013. s 31. ISSN 1805-8949.
  2. Inovácia študijných programov na Pedagogickej fakulte UKF v Nitre za účelom skvalitnenia vzdelávacieho procesu. Projekt ESF. ITMS 26110230096.
  3. HAVELKA, M. Dílčí posouzení stavu realizace výuky vzdělávací oblasti Člověk a svět práce na základních školách na základě analýzy školních vzdělávacích programů vybraných škol. In. Journal of Technology and inforamtion Education. - ISSN 1803-537X, Vol. 2, no. 2 (2010), p. 33-39. Přejít k původnímu zdroji...
  4. KOLEKTÍV: Profesijný rozvoj učiteľa. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2006. 164 s. ISBN 80-8045-431-0
  5. KOZÍK, T. Technika - súčasť všeobecného vzdelania. In: Štúdia 1 2004: zborník vedeckých prác. Nitra: UKF, 2004, s. 134 - 149 ISBN 80-8050-717-1.
  6. KROPÁČ, J. - HAVELKA, M. - SERAFÍN, Č. Žákův obraz techniky a základní poznání dějin techniky. In. Journal of Technology and Information Education. - ISSN 1803-537X, Vol. 4, no. 2 (2012), p. 54-56. Přejít k původnímu zdroji...
  7. LUKÁČOVÁ, D. Competences of teachers and students in ICT, 2011. In. Journal of Technology and Information Education. - ISSN 1803-537X, Vol. 3, no. 2 (2011), p. 40-43. Přejít k původnímu zdroji...
  8. LUKÁČOVÁ, D. K problematike vytvárania kompetencií v pregraduálnej a postgraduálnej príprave učiteľov technických predmetov. In. Trendy technického vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého, 2008. - ISBN 978-80-7220-311-6, s. 158-161.
  9. Odporúčanie Európskeho parlamentu a rady z 18. decembra 2006 o kľúčových kompetenciách pre celoživotné vzdelávanie. In: Úradný vestník Európskej únie, 2006/962/ES. L394/10 - L394/18 s.
  10. PAVELKA, J. Vyučovacie prostriedky v technickej výchove. Prešov: FHPV PU, 1999. 119 s. ISBN 80-88722-68-3
  11. PRŮCHA, J. Učitel - současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 154 s. ISBN 80-7178621-7
  12. Študijný program: Učiteľstvo profesijných predmetov a praktickej prípravy. Technická výchova. Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2008.
  13. TOMKOVÁ, V. Videokonferenčný systém ako inovačný prvok vo vzdelávaní. In Technika - Informatyka - Edukacja. Rzeszow: Wydawnictwo FOSZE, 2011. ISSN 2080-9069, Roč. 3, č. 2, s. 173-178.
  14. Zákon 317/2009. Zákon o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. [online] MŠ SR [cit. 2008-01-11]. Dostupné na internete:< http://www.minedu.sk/data/USERDATA/Legislativa/Zakony/317_2009.pdf > s.14.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.