Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):31-35

SEBEREFLEXE ŽÁKA V TECHNICKÉ VÝCHOVĚ NA PRIMÁRNÍ ŠKOLE

ČÁSTKOVÁ Pavlína1, STOLINSKÁ Dominika2
1 Katedra technické a informační výchovy, PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Katedra primárního a preprimárního vzdělávání, PdF UP v Olomouci, Žižkovo nám 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek prezentuje význam sebereflexe žáka řízené učitelem jako nedílnou součást edukačního procesu na primární škole. Problematika je řešena v kontextu technické výchovy a jejích specifik na podkladě aktuálních vzdělávacích trendů v dané oblasti. Záměrem příspěvku je poukázat na význam sebereflexe žáka ve snaze o možné zkvalitnění edukačního procesu prostřednictvím návodných sebereflektivních položek formulovaných na třech úrovních - kognitivní, behaviorální, afektivní.

Klíčová slova: technická výchova, sebereflexe, primární škola, hodnocení.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ČÁSTKOVÁ, P., & STOLINSKÁ, D. (2014). SEBEREFLEXE ŽÁKA V TECHNICKÉ VÝCHOVĚ NA PRIMÁRNÍ ŠKOLE. Trends in education7(1), 31-35
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAJTOŠ, J., PAVELKA, J. Základy didaktiky technickej výchovy. Prešov: FHPS, 1999. ISBN 80-88722-46-2.
  2. BLAŠKO, M. Kvalita v systéme modernej výučby. 1. akt. vyd. Košice: Katedra inženierskej pedagogiky Technickej univerzity, 2013. ISBN 978-80-553-1281-1. Dostupné z: http://web.tuke.sk/kip/main.php?om=1300&res=low&menu=1310
  3. BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-3434-7.
  4. CHRÁSKA, M. a kol. Měnící se role učitele a žáka v nastupující informační společnosti ve vztahu k požadavkům státní koncepce informační politiky. Olomouc: Votobia, 2006. ISBN 80-7220-250-X.
  5. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.. Hodnocení žáků. 2., dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, Pedagogika. ISBN 978-802-4728-346.
  6. KOŽUCHOVÁ, M. Elementárna technická výchova detí predškolského a mladšieho školského veku. In. Předškolní a primární pedagogika. Vyd. 1. Editor Zuzana Kolláriková, Branislav Pupala. Praha: Portál, 2001, 455 s. ISBN 80-717-8585-7.
  7. KROPÁČ, J., CHRÁSKA, M.. Výchova v obecně technických předmětech. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, ISBN 80-244-0897-X.
  8. PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 147 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 114. ISBN 978-802-1048-348.
  9. PROCHÁZKOVÁ, I. Technická výchova - součást humanistického modelu pregraduální přípravy učitelů. 1. vyd. Olomouc Praha: Votobia, 2004, ISBN 80-722-0213-8.
  10. PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J.. Pedagogický slovník. 6., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, ISBN 978-807-3676-476
  11. ROUČOVÁ, E. Didaktika technických prací na primární škole. Distanční text. České Budějovice: PdF JČU, 2003.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.