Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):36-41

ODRAZ BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUKY V OBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH

DOSTÁL Jiří, KLEMENT Milan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Stať navazuje na potřeby vyvstávající z chybějících poznatků o uplatňování badatelsky orientované výuky v oborových didaktikách. Za účelem vyplnění této mezery byla provedena analýza teoretických bází jednotlivých oborových didaktik s cílem zachytit poznatky o uplatňování badatelských aktivit při výuce a vytvořit tak ucelenou bázi, kterou je možné dále podrobit komparačním analýzám.
Bylo zjištěno, že badatelsky orientovaná výuka má v rámci oborových didaktik tradici, a to zejména v přírodovědných oborech. Setkat se sní lze však i v oborech tělovýchovných, uměleckých a jiných.

Klíčová slova: badatelsky orientovaná výuka, oborová didaktika, vzdělávání, výzkum.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOSTÁL, J., & Milan, K. (2014). ODRAZ BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUKY V OBOROVÝCH DIDAKTIKÁCH. Trends in education7(1), 36-41
Stáhnout citaci

Reference

  1. California Standards for the Teaching Profession. 22 p. Dostupné na: http://www.ctc.ca.gov/educator-prep/standards/CSTP-2009.pdf
  2. DOMÍNOVÁ, D. Aktivizující metody ve výuce dějepisu. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-807368-540-9.
  3. DOSTÁL, J. Badatelsky orientovaná výuka jako trend soudobého vzdělávání. e-Pedagogium. 2013. s. 81 - 93. ISSN 1213-7499. Přejít k původnímu zdroji...
  4. FRIEDMANN, F. Didaktika technické výchovy. Brno: MU, 1993. ISBN 80-210-0764.
  5. HAZUKOVÁ, H. Didaktika výtvarné výchovy VI. : Tvořivost a výtvarná výchova. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-434-1.
  6. HOLUBOVÁ, R. Aktuální problémy výuky fyziky na střední škole. Olomouc: UP, 2011. ISBN 978-80-244-2740-9.
  7. HUDECOVÁ, D. Jak modernizovat výuku dějepisu: výchovné a vzdělávací strategie v dějepisném vyučování. 1. vyd. Úvaly: Albra, 2007. 92 s. ISBN 978-80-7361-037-1.
  8. JANÁS, J. Kapitoly z didaktiky fyziky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1996. 121, 25 s. ISBN 80-210-1334-6.
  9. JULINEK, S. a kol. Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno: PdF MU, 2004. ISBN 80-2103495-5.
  10. JUNGER, A., HAUPT, J., HOLEŠOVSKÝ, F. a kol. Metodika přírodopisu. Praha: SPN, 1964.
  11. KAŠPAR, E. a kol. Didaktika fyziky. Praha: SPN, 1978. 355 s.
  12. KUŘINA, F. Problémové vyučování v geometrii. Praha: SPN, 1976.
  13. MALÁČ, J., FRANCOVÁ, M. Problémové vyučování matematice na základní škole. Brno: UJEP, 1975.
  14. MOKREJŠOVÁ, O. Praktická a laboratorní výuka chemie. Praha: Triton, 2005. ISBN 807254-726-7.
  15. National Professional Standards for Teachers, 28 p. Dostupné na: http://www.aitsl.edu.au/verve/_resources/AITSL_National_Professional_Standards_for_Teachers.pdf
  16. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání včetně přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Praha: VÚP, 2007.
  17. ROESELOVÁ, V. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: UK, 2003. ISBN 80-7290-121-4.
  18. ŠOBÁŇOVÁ, P. Kapitoly z didaktiky výtvarné výchovy. Olomouc: UP, 2006. ISBN 80-2441469-4.
  19. VYŠÍN, J. Metodika řešení matematických úloh. Praha: SPN, 1962.
  20. WAHLA, A. Didaktika zeměpisu 1. Ostrava: PdF OU, 1973. bez ISBN.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.