Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):156-161
ZDROJE ŽÁKOVA ROZHODOVÁNÍ O TECHNICE
- 1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
- 2 Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Stať pojednává o rozhodování, zájmech, zkušenostech, sebeúčinností a jejich možných vzájemných závislostech v souvislosti s technikou. V úvodní části příspěvku se zaměříme na definování výše uvedených pojmů. V závěru statě je provedeno výzkumné šetření, které se zabývalo zmíněnými závislostmi.
Klíčová slova: rozhodování, zájmy, sebeúčinnost, zkušenost, technika.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.
- HARTL, P. a H. HARTLOVÁ Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303X.
- ČÁP, J. a J. MAREŠ Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178-463-X.
- PRŮCHA J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ Pedagogický slovník. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-722-8.
- GRECMANOVÁ, H., E. URBANOVSKÁ a P. NOVOTNÝ Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
- DUISMANN, G. Erfahrung - Lernen durch Erfahrungen. Unterricht - Arbeit +Technik. 2009, Jahrgang 11, Heft 41. ISSN 1438-8987.
- WIEGEROVÁ, A. aj. Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť): v edukačních súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012. ISBN 978-80-10-02355-4.
- Self-efficacy : vnímaná osobní účinnost předškolních dětí [online]. FF UK [vid. 2014-04-09]. Dostupné z: http://self-efficacy.webnode.cz/
- POLÁCHOVÁ, A. a M. CHRÁSKA Preference jednotlivých témat a tematických oblastí v předmětu praktické činnosti u učitelů a jejich žáků. In Trendy technického vzdělávání 2004. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-182-4.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.