Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):156-161

ZDROJE ŽÁKOVA ROZHODOVÁNÍ O TECHNICE

ZUBATÁ Anna1, PLISCHKE Jitka2, KROPÁČ Jiří3
1 Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Ústav pedagogiky a sociálních studií, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Stať pojednává o rozhodování, zájmech, zkušenostech, sebeúčinností a jejich možných vzájemných závislostech v souvislosti s technikou. V úvodní části příspěvku se zaměříme na definování výše uvedených pojmů. V závěru statě je provedeno výzkumné šetření, které se zabývalo zmíněnými závislostmi.

Klíčová slova: rozhodování, zájmy, sebeúčinnost, zkušenost, technika.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZUBATÁ, A., PLISCHKE, J., & KROPÁČ, J. (2014). ZDROJE ŽÁKOVA ROZHODOVÁNÍ O TECHNICE. Trends in education7(1), 156-161
Stáhnout citaci

Reference

  1. STERNBERG, R. J. Kognitivní psychologie. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-376-5.
  2. HARTL, P. a H. HARTLOVÁ Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-303X.
  3. ČÁP, J. a J. MAREŠ Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 807178-463-X.
  4. PRŮCHA J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ Pedagogický slovník. 4., aktualizované vydání. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-722-8.
  5. GRECMANOVÁ, H., E. URBANOVSKÁ a P. NOVOTNÝ Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. Olomouc: HANEX, 2000. ISBN 80-85783-28-2.
  6. DUISMANN, G. Erfahrung - Lernen durch Erfahrungen. Unterricht - Arbeit +Technik. 2009, Jahrgang 11, Heft 41. ISSN 1438-8987.
  7. WIEGEROVÁ, A. aj. Self-efficacy (osobne vnímaná zdatnosť): v edukačních súvislostiach. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2012. ISBN 978-80-10-02355-4.
  8. Self-efficacy : vnímaná osobní účinnost předškolních dětí [online]. FF UK [vid. 2014-04-09]. Dostupné z: http://self-efficacy.webnode.cz/
  9. POLÁCHOVÁ, A. a M. CHRÁSKA Preference jednotlivých témat a tematických oblastí v předmětu praktické činnosti u učitelů a jejich žáků. In Trendy technického vzdělávání 2004. Olomouc: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-182-4.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.