Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):202-209

MOŽNOSTI VÝUKY SYSTÉMU AUTOCAD 2013 NA VÍCELETÝCH GYMNÁZIÍCH

KLEMENT Milan, KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Resumé příspěvku v jazyce příspěvku. Výuka technicky orientovaných grafických systémů je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů vytváření technické výkresové dokumentace s využitím systému AutoCAD je nutné obsah této výuky vhodně strukturovat a přizpůsobit stávajícímu pojetí výuky informaticky orientovaných předmětů na těchto školách. V této souvislosti se jako obzvláště vhodné jeví využití mezipředmětových vztahů, kdy může dojít k uplatnění teoretické báze získaných poznatků z oblasti matematiky, chemie a fyziky při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování.
Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku "Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení" v rozsahu 10 vyučovacích jednotek. Tematický celek, jehož koncepci a obsah přestavuje předložená stať, je zaměřen na praktickou aplikaci teoretických znalostí studentů, získaných při studiu matematiky a chemie do oblasti počítačem podporovaného technického kreslení.

Klíčová slova: koncepce výuky, počítačem podporované technické kreslení, Autodesk AutoCAD, výukový modul.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Milan, K., & KUBRICKÝ, J. (2014). MOŽNOSTI VÝUKY SYSTÉMU AUTOCAD 2013 NA VÍCELETÝCH GYMNÁZIÍCH. Trends in education7(1), 202-209
Stáhnout citaci

Reference

  1. GRANATH, J. Design theoretical approach to learning in technology - a way to enhance interest in future professional studies. In: Teoretyczne i praktyczne problemy edukaci technicznej i informatycznej 2003. Rzeszów: Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2003. s. 128- 139. ISBN 83-88845-31-4.
  2. GRECMANOVÁ, H. a kol. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků. 1. vyd., Olomouc: Nakladatelství HANEX, 2000. 160 s. ISBN 80-85783-28-2.
  3. KLEMENT, M. Grafické programy a multimédia - AutoCAD 2000. 1. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP Olomouc, 2003. 214 s. ISBN 80-244-0317-X.
  4. KLEMENT, M. Úvod do AutoCADu 2013. 1.vyd., Olomouc: Jiří Dostál, 2013. 64 s. ISBN 97880-87658-02-4.
  5. KLEMENT, M. Základy kreslení 2D výkresů v AutoCADu 2013. 1.vyd., Olomouc: Jiří Dostál, 2013. 76 s. ISBN 978-80-87658-03-1.
  6. LUKÁŠ, J. HTML helpík [online]. 2010. [citováno 8. února 2013]. Dostupné z www: <http://www.supersvet.cz/view.php?cisloclanku=1998110701>.
  7. THOMPSON, E., NOWICKI, S. PHP 6 - programujeme profesionálně. 1. vyd., Brno: Computer Press, 2010. 718 s. ISBN 978-80-251-3127-5. (překlad O. Gibl).

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.