Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):234-238

INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE V HODNOTENÍ

MIŠÚTOVÁ Mária1, MIŠÚT Martin2
1 Ústav aplikovanej informatiky, automatizácie a matematiky, Materiálovotechnologická fakulta STU, Paulínska 16, 917 24 Trnava, SR
2 Katedra aplikovanej informatiky, Fakulta hospodárskej informatiky EU, Dolnozemská cesta 1/b, 852 35 Bratislava, SR

Príspevok opisuje návrh riešenia problému efektívneho využitia testovania s podporou technológií vo vyučovaní. Je to súčasť komplexného riešenia obsahujúceho návrh modelu vyučovania, ktorého súčasťou je preverovanie vedomostí s podporou technológií, overenie modelu implementovaním vo vybraných pilotných predmetoch, následná úprava na základe výsledkov experimentu, vypracovanie odporúčaní a aplikácia v ďalších predmetoch štúdia na MTF STU v Trnave. Súčasťou modelu vyučovania sú databázy úloh a testy z učiva pilotných predmetov štúdia. Očakávaným výsledkom celého projektu je zvýšenie kvality poskytovaného vzdelávania preverovaním vedomostí prostredníctvom exaktného merania a vyhodnocovania, štandardizovanie úrovne vedomostí študentov, ako aj objektivizácia kontrolnej časti vyučovacieho procesu.

Klíčová slova: IKT, kvalita vzdelávania, matematika.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
MIŠÚTOVÁ, M., & MIŠÚT, M. (2014). INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE V HODNOTENÍ. Trends in education7(1), 234-238
Stáhnout citaci

Reference

  1. ANDRADE-ARÉCHIGA, M., G. LÓPEZ, and G. LÓPEZ-MORTEO, Assessing effectiveness of learning units under the teaching unit model in an undergraduate mathematics course. Computers & Education, 2012. 59(2): p. 594-606. Přejít k původnímu zdroji...
  2. BLANCO, M., GINOVART, M.On How Moodle Quizzes Can Contribute to the Formative eAssessment of First-Year Engineering Students in Mathematics Courses. RUSC, 2012. 9(1): p. 354-370. Přejít k původnímu zdroji...
  3. FERRÃO, M. E-assessment within the Bologna paradigm: evidence from Portugal. Assessment & Evaluation in Higher Education, 2010. 35(7): p. 819-830. Přejít k původnímu zdroji...
  4. WEBB, M., D. GIBSON, and A. FORKOSH-BARUCH, Challenges for information technology supporting educational assessment. Journal of Computer Assisted Learning, 2013. 29(5): p. 451-462. Přejít k původnímu zdroji...
  5. ORSZÁGHOVÁ, D., GREGÁŇOVÁ R., Matušek, V. K aktuálnym matematickým kompetenciám vo vysokoškolskom vzdelávaní v ekonomických a technických odboroch. 2013, Nitra Slovenská poľnohospodárska univerzita. 141
  6. MIŠÚTOVÁ, M. MIŠÚT, M. Impact of ICT on the quality of mathematical education. 2012. Orlando, FL: International Institute of Informatics and Systemics, IIIS.
  7. MIŠÚT, M., MIŠÚTOVÁ, M. Evaluation of ICT Implementation into Engineering Education. in International Conference on Advances in Information Technology (ICAIT 2013). 2013. Jeju Island, Korea IERI.
  8. HYDE, J.S., et al., Gender similarities characterize math performance. Science, 2008. 321(5888): p. 494-495. Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.