Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):234-238
INFORMAČNÉ TECHNOLÓGIE V HODNOTENÍ
- 1 Ústav aplikovanej informatiky, automatizácie a matematiky, Materiálovotechnologická fakulta STU, Paulínska 16, 917 24 Trnava, SR
- 2 Katedra aplikovanej informatiky, Fakulta hospodárskej informatiky EU, Dolnozemská cesta 1/b, 852 35 Bratislava, SR
Príspevok opisuje návrh riešenia problému efektívneho využitia testovania s podporou technológií vo vyučovaní. Je to súčasť komplexného riešenia obsahujúceho návrh modelu vyučovania, ktorého súčasťou je preverovanie vedomostí s podporou technológií, overenie modelu implementovaním vo vybraných pilotných predmetoch, následná úprava na základe výsledkov experimentu, vypracovanie odporúčaní a aplikácia v ďalších predmetoch štúdia na MTF STU v Trnave. Súčasťou modelu vyučovania sú databázy úloh a testy z učiva pilotných predmetov štúdia. Očakávaným výsledkom celého projektu je zvýšenie kvality poskytovaného vzdelávania preverovaním vedomostí prostredníctvom exaktného merania a vyhodnocovania, štandardizovanie úrovne vedomostí študentov, ako aj objektivizácia kontrolnej časti vyučovacieho procesu.
Klíčová slova: IKT, kvalita vzdelávania, matematika.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- ANDRADE-ARÉCHIGA, M., G. LÓPEZ, and G. LÓPEZ-MORTEO, Assessing effectiveness of learning units under the teaching unit model in an undergraduate mathematics course. Computers & Education, 2012. 59(2): p. 594-606.
Přejít k původnímu zdroji...
- BLANCO, M., GINOVART, M.On How Moodle Quizzes Can Contribute to the Formative eAssessment of First-Year Engineering Students in Mathematics Courses. RUSC, 2012. 9(1): p. 354-370.
Přejít k původnímu zdroji...
- FERRÃO, M. E-assessment within the Bologna paradigm: evidence from Portugal. Assessment & Evaluation in Higher Education, 2010. 35(7): p. 819-830.
Přejít k původnímu zdroji...
- WEBB, M., D. GIBSON, and A. FORKOSH-BARUCH, Challenges for information technology supporting educational assessment. Journal of Computer Assisted Learning, 2013. 29(5): p. 451-462.
Přejít k původnímu zdroji...
- ORSZÁGHOVÁ, D., GREGÁŇOVÁ R., Matušek, V. K aktuálnym matematickým kompetenciám vo vysokoškolskom vzdelávaní v ekonomických a technických odboroch. 2013, Nitra Slovenská poľnohospodárska univerzita. 141
- MIŠÚTOVÁ, M. MIŠÚT, M. Impact of ICT on the quality of mathematical education. 2012. Orlando, FL: International Institute of Informatics and Systemics, IIIS.
- MIŠÚT, M., MIŠÚTOVÁ, M. Evaluation of ICT Implementation into Engineering Education. in International Conference on Advances in Information Technology (ICAIT 2013). 2013. Jeju Island, Korea IERI.
- HYDE, J.S., et al., Gender similarities characterize math performance. Science, 2008. 321(5888): p. 494-495.
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.