Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):306-309

VYBRANÉ ASPEKTY EVALUACE VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY

DÖMISCHOVÁ Ivona1, ZEMÁNEK Petr2
1 Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Evaluace a především její vhodně nastavené parametry jsou důležitou součástí posuzování kvality vysokoškolské výuky. Příspěvek se zabývá jejími důležitými aspekty, analyzuje vybraný evaluační dotazník využívaný k evaluaci vysokoškolské výuky v zahraničí a teoreticky analyzuje vybrané položky z hlediska jejich výběru.

Klíčová slova: vysokoškolská výuka, evaluace, pedagog, student, dotazník.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DÖMISCHOVÁ, I., & ZEMÁNEK, P. (2014). VYBRANÉ ASPEKTY EVALUACE VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY. Trends in education7(1), 306-309
Stáhnout citaci

Reference

  1. DÖMISCHOVÁ, I. Klima vysokoškolské výuky z pohledu studenta. In Helena Grecmanová, Miroslav Dopita et al. Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, s. 143-158. ISBN 978-80-244-3808-5.
  2. DOTAZNÍK. Douglas College. Načteno 2. února 2014. Dostupné z: www.douglas.bc.ca/__shared/assets/stud_appIIF_sep14_200647243.doc
  3. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
  4. MAREŠ, J., DOŠLÁ, Š. Studentské posuzování kvality výuky na celouniverzitní úrovni. Brno: MSD, 2008.
  5. MŠMT ČR. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - nakladatelství Tauris, 2001.
  6. RINDERMANN, H. Lehrevaluation an Hochschulen: Schlussfolgerungen aus Forschung und Anwendung für Hochschulunterricht und seine Evaluation. Zeitschrift für Evaluation. 2, 2003. s. 233-256. Načteno 11. března 2014. Dostupné z: http://www.zfev.de/fruehereAusgabe/ausgabe2003-2/artikel/ZfEv2-2003_5-Rindermann.pdf.
  7. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole - východiska a nové metody pro praxi. Praha: Protál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  8. ŠŤÁVA, J., ŠVEC, V. Náměty ke studentskému hodnocení vysokoškolské výuky. Brno: Paido, 2002.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.