Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1
TVV 2014, 7(1):306-309
VYBRANÉ ASPEKTY EVALUACE VYSOKOŠKOLSKÉ VÝUKY
- 1 Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
- 2 Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Evaluace a především její vhodně nastavené parametry jsou důležitou součástí posuzování kvality vysokoškolské výuky. Příspěvek se zabývá jejími důležitými aspekty, analyzuje vybraný evaluační dotazník využívaný k evaluaci vysokoškolské výuky v zahraničí a teoreticky analyzuje vybrané položky z hlediska jejich výběru.
Klíčová slova: vysokoškolská výuka, evaluace, pedagog, student, dotazník.
Zveřejněno: 1. červenec 2014 Zobrazit citaci
Reference
- DÖMISCHOVÁ, I. Klima vysokoškolské výuky z pohledu studenta. In Helena Grecmanová, Miroslav Dopita et al. Determinanty organizačního klimatu vysokých škol a fakult. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, s. 143-158. ISBN 978-80-244-3808-5.
- DOTAZNÍK. Douglas College. Načteno 2. února 2014. Dostupné z: www.douglas.bc.ca/__shared/assets/stud_appIIF_sep14_200647243.doc
- KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
- MAREŠ, J., DOŠLÁ, Š. Studentské posuzování kvality výuky na celouniverzitní úrovni. Brno: MSD, 2008.
- MŠMT ČR. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - nakladatelství Tauris, 2001.
- RINDERMANN, H. Lehrevaluation an Hochschulen: Schlussfolgerungen aus Forschung und Anwendung für Hochschulunterricht und seine Evaluation. Zeitschrift für Evaluation. 2, 2003. s. 233-256. Načteno 11. března 2014. Dostupné z: http://www.zfev.de/fruehereAusgabe/ausgabe2003-2/artikel/ZfEv2-2003_5-Rindermann.pdf.
- SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole - východiska a nové metody pro praxi. Praha: Protál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
- ŠŤÁVA, J., ŠVEC, V. Náměty ke studentskému hodnocení vysokoškolské výuky. Brno: Paido, 2002.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.