Trendy ve vzdělávání, 2014 (roč. 7), číslo 1

TVV 2014, 7(1):439-444

TESTOVÁNÍ VĚDOMOSTÍ V E-LEARNINGU

ZEMÁNEK Petr1, DÖMISCHOVÁ Ivona2
1 Katedra antropologie a zdravovědy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
2 Katedra německého jazyka, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zabývá testováním vědomostí vysokoškolských studentů prostřednictvím e-learningu, konkrétně v rámci studijního prostředí Learning Management System (LMS) Unifor. E-leanirng je nová forma vzdělávání, která na přelomu 20. a 21. století nabývá na významu a začala se objevovat téměř ve všech profesích. V praktické části příspěvku je nastíněno testování studentů z předmětu Biologie dítěte a hygiena a to, jak z hlediska nabitých vědomostí, tak i z časového hlediska. Znalostní test v délce 15 otázek absolvovalo celkem 44 respondentů. Výsledky výzkumu ukázaly, že se práce v prostředí LMS jeví jako velmi efektivní pro podporu výuky a její evaluace.

Klíčová slova: student, znalosti, e-learning, testování, hodnocení.

Zveřejněno: 1. červenec 2014  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ZEMÁNEK, P., & DÖMISCHOVÁ, I. (2014). TESTOVÁNÍ VĚDOMOSTÍ V E-LEARNINGU. Trends in education7(1), 439-444
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHRÁSKA, M. a kol. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  2. KOPECKÝ, K. E-learning (nejen) pro pedagogy. Olomouc: HANEX, 2006. ISBN 80-8578350-9.
  3. LMS Unifor. UNIFOR [online]. 2014 [cit. 2014-04-22]. Dostupné z: http://www.lmsunifor.com
  4. Net University, s.r.o. Net University [online]. 2014 [cit. 2014-04-22]. Dostupné z: http://www.net-university.cz
  5. NOCAR, D. et al. E-learning v distančních vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0802-3.
  6. PRŮCHA, J. a kol. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-772-8.
  7. ZOUNEK, J. E-learning: jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.