Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):31-37 | DOI: 10.5507/tvv.2015.001

SEBEPOJETÍ ŽÁKA A HODNOCENÍ V BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUCE TECHNICKÉ VÝCHOVY

ČÁSTKOVÁ Pavlína, KROPÁČ Jiří
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40

Příspěvek reaguje na aktuální vzdělávací trendy v oblasti polytechnického vzdělávání a prezentuje badatelsky orientovanou výuku jako jednu z příležitostí k formování sebepojetí žáka. Snahou příspěvku předložit souvislosti sebepojetí ve vztahu k technické výchově. Současně prezentuje sebehodnocení žáka, jako nedílnou součást jeho sebepojetí.

Klíčová slova: sebepojetí žáka, sebehodnocení žáka, technická výchova, badatelsky orientovaná výuka.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ČÁSTKOVÁ, P., & KROPÁČ, J. (2015). SEBEPOJETÍ ŽÁKA A HODNOCENÍ V BADATELSKY ORIENTOVANÉ VÝUCE TECHNICKÉ VÝCHOVY. Trends in education8(1), 31-37. doi: 10.5507/tvv.2015.001
Stáhnout citaci

Reference

  1. BAJTOŠ, J., PAVELKA, J. Základy didaktiky technickej výchovy. Prešov: FHPS, 1999. ISBN 80-88722-46-2.
  2. BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-71-78216-5.
  3. BLATNÝ, M. Psychologie osobnosti: hlavní témata, současné přístupy. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3434-7.
  4. Č ÁP, J., J. MAREŠ Psychologie pro u č itele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178463-X.
  5. ČÁSTKOVÁ, P., STOLINSKÁ, D. Sebereflexe žáka v technické výchově na primární škole. In. Trendy ve vzdělávání. HAVELKA, M., CHRÁSKA, M., KLEMENT, M., SERAFÍN, Č. 2014, roč. 2014, I, s. 31-35. ISSN 1805-8949 Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf.
  6. DOSTÁL, J. Badatelsky orientovaná výuka jako trend soudobého vzdělávání. E-pedagogium: Nezávislý odborný časopis pro interdisciplinární výzkum v pedagogice. Olomouc: Univerzita Palackého, 2013, roč. 2013, III. s. 81-93. ISSN 1213-7499. Dostupné z: http://www.upol.cz/fakulty/pdf/e-pedagogium/ Přejít k původnímu zdroji...
  7. EASTWELL, P. Inquiry learning: Elements of confusion and frustration. The American biology teacher, 71 (5), 263-264, 2009. Přejít k původnímu zdroji...
  8. FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
  9. HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-303X.
  10. KOLÁŘ, Z, ŠIKULOVÁ, R. Vyučování jako dialog. Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1541-4.
  11. KROPÁČ, J., KUBÍČEK, Z., CHRÁSKA, M. a HAVELKA, M. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc, Univerzita Palackého, 2004. 223 s. ISBN 80244-0848-1.
  12. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 2.vyd. Praha: Portál, 2003. 279s. ISBN 80-71787744.
  13. MEIER, B., MESCHENMOSER, H., ZÖLLNER, H. Technische Infrastrukturen als Basis für Innovationen. Unterricht - Arbeit+Technik, 2004, 6. Jahrgang, Heft 21, S. 51- 57. ISSN 14388987.
  14. MOJŽÍŠEK, L. Vyučovací metody. Praha: SPN, 1986.
  15. PAPÁČEK, M. Limity a šance zavádění badatelsky orientovaného vyučování přírodopisu a biologie v České republice. In: PAPÁČEK, M. (ed.): Didaktika biologie v České republice 2010 a badatelsky orientované vyučování. DiBi, 2010. Sborník příspěvků semináře, 25. a 26. března 2010, Jihočeská univerzita, České Budějovice, 2010, 145 - 162. ISBN 978-80-7394210-6.
  16. PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 147 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. č. 114. ISBN 978-802-1048-348.
  17. PR Ů CHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 6. aktualizované vydání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6.
  18. ROUČOVÁ, E. Didaktika technických prací na primární škole. Distanční text. 2003.
  19. SPILKOVÁ, V. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál, 2005.
  20. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Východiska a nové metody pro praxi. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.
  21. STEPHENSON, N. Introduction to Inquiry Based Learning. [online]. 2013 [cit. 2014-06-17]. Dostupné z: http://www.teachinquiry.com/index/Introduction.html
  22. WALAT, W. Kryteria jakości źycia jako podstawa modelowania systemu edukacji ogólnotechnicznej. In Teoretycune i praktyczne problemy edukacji technicznej i informatycznej 2003. Rzeszow: Universytet Rzeszowski, 2003, s. 120 - 126. ISBN 83-88845-35-7.
  23. WOLFFGRAMM, H. Zur Weltbildfunktion allgemeiner technischer Bildung (Ein Beitrag zur multifunktionalen Techniksicht). Technica Didactica, 1999, 3. Jahrgang, Heft 1, S. 3 - 24. ISSN 0949-8109.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.