Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):250-254 | DOI: 10.5507/tvv.2015.013

K NĚKTERÝM POZNATKŮM ANALOGIE MEZI DIMENZEMI KOMPETENCE A STRUKTURY OBJEKTU POČÍTAČOVÉHO PROGRAMU

KUBRICKÝ Jan
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se zabývá již vícekrát diskutovanou problematikou struktury kompetence, která nachází své kořeny v různých oblastech bádání, které s pojmem kompetence operují. V rámci struktury kompetence se dnes často setkáváme s pojmy dimenzí, jejichž obsah se různí a nebývá stejně jako v případě složek kompetencí jednotný. Pozornost je v tomto kontextu zaměřena na analogii komponent kompetence s objekty počítačových programů, které přenášejí objekty reálného světa do podoby datových struktur v informatice. Díky známému principu činnosti a určité podobnosti mohou být pro identifikaci dimenzí kompetence v některých otázkách určující.

Klíčová slova: kompetence, dimenze kompetence, objekty počítačových programů.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KUBRICKÝ, J. (2015). K NĚKTERÝM POZNATKŮM ANALOGIE MEZI DIMENZEMI KOMPETENCE A STRUKTURY OBJEKTU POČÍTAČOVÉHO PROGRAMU. Trends in education8(1), 250-254. doi: 10.5507/tvv.2015.013
Stáhnout citaci

Reference

  1. HAUSENBLAS, Ondřej. Modelové rozpracování klíčových kompetencí [online]. Metodický portál: Články. [cit. 2012-04-24]. Dostupné z: http://clanky.rvp.cz/clanek/c/J/435/MODELOVE-ROZPRACOVANI-KLICOVYCHKOMPETENCI.html. 2005. ISSN 1802-4785.
  2. VETEŠKA, Jaroslav. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Praha: UJAK, 2010. ISBN 97880-86723-98-3.
  3. VETEŠKA, Jaroslav a TURECKIOVÁ, Michaela. Kompetence ve vzdělávání. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8.
  4. JUNG, Eberhard. Die Bedeutung des berufspädagogischen Kompetenzmodells für die aktuelle Kompetenzdiskussion und Gestaltung von Curricula zur arbeitsorientierten Bildung. Unterricht - Arbeit +Technik. 2005, Vol. 26, Issue 7, pp. 53-56. ISSN 1438-8987.
  5. THAGARD, Paul. Úvod do kognitivní vědy. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-445-1.
  6. SKALKOVÁ, Jarmila. Rámcové vzdělávací programy - dlouhodobý úkol. Pedagogika. 2005, Vol. 55, Issue 1, pp. 4-19. ISSN 0031-3815.
  7. PRŮCHA, Jan, 2005b. Rámcové vzdělávací programy: problém vymezování "kompetencí žáků". Pedagogika. 2005, Vol. 55, Issue 1, pp. 26-36. ISSN 0031-3815.
  8. BELZ, Horst a SIEGRIST, Marco. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
  9. KUBRICKÝ, Jan. Kompetence učitele k hodnocení a využití www stránek pro výuku. Disertační práce. 206 s. a 5 příloh. UP, Pedagogická fakulta, 2013.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.