Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):335-338 | DOI: 10.5507/tvv.2015.017
DIDAKTICKÉ ZÁSADY V ELEKTROTECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc
Didaktický proces v elektrotechnickém vzdělávání představuje proces, který neprobíhá podle subjektivního přání a libovůle učitele. Ani žák si neosvojí elektrotechnické poznatky systematicky, pokud bude postupovat živelně a pasivně. Vyučovací proces musí být zalomen na objektivních zákonitostech, které se zpravidla formulují jako didaktické zásady. Příspěvek se zabývá vymezením těchto zásad v kontextu elektrotechnického vzdělávání. Součástí je i pojetí gnoseologických postupů jako podstatného rysu didaktického procesu tohoto vzdělávání.
Klíčová slova: Didaktické zásady; oborová didaktika; elektrotechnika; gnoseologické postupy.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. 2.vyd. Praha: Grada, 2007, 322 s. ISBN 978-80-247-1821-7.
- MALACH, Josef. Základy didaktiky. 1.vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2003. ISBN 80-7042-266-1.
- PETTY, Geoffrey. Moderní vyučování. 1.vyd. Praha: Portál, 1996, 380 s. ISBN 80-717-8070-7
- KROPÁČ, Jiří. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004, 223 s. Ediční řada Skripta. ISBN 80-244-0848-1.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.