Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):10-17

JAK ŘEŠIT PROBLÉM HLEDÁNÍ NEJVĚTŠÍHO SPOLEČNÉHO DĚLITELE

ANTOŠ Karel
Katedra přírodních věd, VŠTECB v Českých Budějovicích, Okružní 517/10, 370 01 České, Budějovice

Tento článek pojednává o možnostech a způsobech zkoumání matematických problémů. Ukazuje, že výzkumný přístup v oblasti matematického bádání je metodou, pomocí které může nejen učitel učit, ale která umožňuje i žákům a studentům se učit, experimentovat a nacházet řešení různých matematických problémů. Tento tvůrčí přístup je zde ukázán na problematice hledání největšího společného dělitele přirozených čísel.

Klíčová slova: dělitelnost, přirozená čísla, experimentování, dokazování, největší společný dělitel.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ANTOŠ, K. (2015). JAK ŘEŠIT PROBLÉM HLEDÁNÍ NEJVĚTŠÍHO SPOLEČNÉHO DĚLITELE. Trends in education8(1), 10-17
Stáhnout citaci

Reference

  1. CALDA, E., PETRÁNEK, O., ŘEPOVÁ, J. Matematika pro střední odborné školy a studijní obory středních odborných učilišť. Praha: Prometheus, 2006. ISBN 80-7196-041-1.
  2. FROBISHER, L. Problems, Investigation and Investigative Approach. In: Issue in Teaching Mathematics. Cassel London 1994.
  3. KOPKA, J. Umění řešit matematické problémy. Ústí n. Labem: UJEP, 2013. ISBN 978-80903625-5-0.
  4. KOPKA, J. Zkoumání ve školské matematice. Ružomberok: Katolická Univerzita, 2005. ISBN 80-8084-064-4.
  5. POLÁK, J. Přehled středoškolské matematiky. Praha: Prometheus, 2008. ISBN 978-80-7196356-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.