Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):132-136

PSYCHOMOTORICKÉ DOVEDNOSTI JAKO SOUČÁST POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY

HONZÍKOVA Jarmila
Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Fakulta pedagogická ZČU v Plzni, Klatovská 51, 30614 Plzeň, ČR

Článek seznamuje čtenáře s pojmem polytechnická výchova. Ukazuje vývoj psychomotorických dovedností od útlého věku až po 1. stupeň základní školy. Tento vývoj je prezentován na dvou úlohách - vystřihování a skládání z papíru. Tyto dvě úlohy jsou součástí rozsáhlejší testovací baterie, která slouží ke zjištění úrovně psychomotorických dovedností.

Klíčová slova: psychomotorické dovednosti, polytechnická výchova, výzkum.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HONZÍKOVA, J. (2015). PSYCHOMOTORICKÉ DOVEDNOSTI JAKO SOUČÁST POLYTECHNICKÉ VÝCHOVY. Trends in education8(1), 132-136
Stáhnout citaci

Reference

  1. BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Rozvoj grafomotoriky: jak rozvíjet kreslení a psaní. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0977-9.
  2. ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001.
  3. DERSTVENŠEK, H. Project work from the Idea to the Product - PRODUCING A WHEELBARROW MADE OF WOOD. In Technical creativity in schools curricula with the form of project learning. From Idea to the Product. Zbornik prispevkov procedings - 9th International Science Symposium. Portorož, Slovenia: Združenie pedagogov technične ustvarjalnosti Slovenije: Ljubljana, Somaru, 2011. s. 572 - 579. ISBN 978-961-6728-19-5.
  4. HONZÍKOVÁ, J.; JANOVEC, J. Problematika osvojování psychomotorických dovedností. In Journal of Technology and Information Education, 2012, 4(1), s. 34-39. ISSN 1803-537X. Přejít k původnímu zdroji...
  5. HONZÍKOVÁ, J.; SOJKOVÁ, M. Tvůrčí technické dovednosti. Plzeň: ZČU, 2014. 134 s. ISBN 978-80-261-0412-4.
  6. JANOVEC, J.; HONZÍKOVÁ, J. Conceptual and Methodical Procedures of Psychomotor Learning. In Computer and Information Science. Canada: Canadien Center od Science and Education. Vol. 6., No. 1, Feb. 2013. Přejít k původnímu zdroji...
  7. STOWITZOVÁ, M. Vývoj psychomotorických dovedností od útlého věku po základní školu v oblasti práce s papírem. Diplomová práce. Plzeň: ZČU, 2015.
  8. TOMKOVÁ, V. Technická neverbálna komunikácia. Nitra: UKF, 2013.
  9. URBAN, K. K. Assessing creativity: The Test for Creative Thinking - Drawwing Production (TCT-DP). International Educanion Journal, 6(2), 272-280. Shannon Research Press, 2005.
  10. VARGOVÁ, M. Metodika pracovnej výchovy a pracovného vyučovania. Nitra: PF UKF, 2007. ISBN 978-80-8094-171-0.
  11. WOOLFSON, Richard C. Bystré dítě - předškolák. Praha: Ottovo nakladatelství, s.r.o., 2004. ISBN 80-7360-002-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.