Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):325-334

ZKUŠENOSTI S ELEKTRONICKÝM TESTOVÁNÍM MATEMATIKY NA MENDELOVĚ UNIVERZITĚ V BRNĚ

ŘÍHOVÁ Dana, VISKOTOVÁ Lenka
Ústav statistiky a operačního výzkumu, Provozně ekonomická fakulta Mendelovy univerzity v Brně, Zemědělská 1, 613 00 Brno, ČR

Příspěvek se zabývá elektronickými testy z matematiky na Mendelově univerzitě v rámci základních předmětů studia. Uvádí důvody elektronického testování a popisuje realizaci a typy testů v univerzitním informačním systému, jakož i jejich použití. Dále shrnuje výhody a nevýhody testů a zároveň přináší řadu doporučení vzhledem k jejich dlouhodobému využívání. Rovněž srovnává výsledky elektronické a písemné formy zkoušky z matematiky. Na závěr cituje hodnocení elektronického testování matematických znalostí jak z řad studentů, tak i názory samotných pedagogů.

Klíčová slova: elektronické testování, testy s výběrem správné odpovědi, matematika.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŘÍHOVÁ, D., & VISKOTOVÁ, L. (2015). ZKUŠENOSTI S ELEKTRONICKÝM TESTOVÁNÍM MATEMATIKY NA MENDELOVĚ UNIVERZITĚ V BRNĚ. Trends in education8(1), 325-334
Stáhnout citaci

Reference

  1. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Elektronické testování z matematiky. Media4u Magazine. 2014, roč. 11, č. 2, s. 42-44. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm022014.pdf
  2. CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 328-331. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  3. RÁDL, P. Výuka matematiky na Provozně ekonomické fakultě Mendelovy university v Brně. Aktuální otázky výuky matematiky na ekonomických oborech. Brno: Masarykova univerzita v Brně. 2011, s. 19-23. ISBN 987-80-210-5669-5.
  4. ŘÍHOVÁ, D., NAVRÁTIL, M. Tvorba a generování testů v eLearningovém portále pro základní kurzy matematiky. In 7. konference o matematice a fyzice na vyskokých školách technických (sborník příspěvků). Brno: Univerzita obrany. 2011, s. 353-362. ISBN 978-807231-816-2.
  5. SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P. Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky. Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 402-404. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
  6. ŠEDÁ, J., TYLLICH, M. eLearning - testování a zkoušení [online]. UIS Mendelu Brno. Dostupné z: http://is.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?download=16773;id=14211
  7. ŠEDÁ, J., TYLLICH, M. Učitel [online]. UIS Mendelu Brno. Dostupné z: https://is.mendelu.cz/dok_server/slozka.pl?download=3620;id=14211

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.