Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):351-355
ELEKTRONICKÉ TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ FYZIKY
- Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR
Článek je zaměřen na uplatnění testů s výběrem správné odpovědi při testování fyzikálních znalostí. Diskutujeme omezení pravděpodobnosti náhodného tipu. Jsou zde rozebrány výhody a nevýhody tohoto testování s ohledem na specifika fyziky. Tyto výhody a nevýhody jsou ilustrovány na příkladu elektronického testování v předmětu Fyzika v logistických procesech.
Klíčová slova: fyzika, testy s výběrem správné odpovědi, tvorba příkladů.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- DOBBS, S., MILLER, J. Statistics 1. Adv. Level Mathematics. Cambridge University Press, 2002.
- HÁTLE, J., LIKEŠ, J. Základy počtu pravděpodobnosti a matematické statistiky: vysokošk. učebnice. 1. vyd. Praha: SNTL - Nakladatelství technické literatury. 1972. 463 s. Řada ekonomické literatury
- CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Elektronické testování z matematiky, Media4u magazine. 2014, roč. 11, č. 2/2014, s. 42-44. ISSN 1214-9187. Dostupné z: http://www.media4u.cz/mm022014.pdf
- CHLÁDEK, P., SMETANOVÁ, D. Zhodnocení přínosu elektronického testování studentů v matematice, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 328-331. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol.cz/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
- KRIEG, J., SMETANOVÁ, D. Průběžné hodnocení fyzikálních znalostí, Trendy ve vzdělávání. 2015, roč. 8, č. 1, 5 s. 328-331. ISSN 1805-8949
- SCHINDLER, R. a kol. Rukověť autora testových úloh. Vyd. 1. Praha, Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání, 2006, 86 s. ISBN 80-239-7111-5
- SMETANOVÁ, D., CHLÁDEK, P. Jak konstruovat "multiple choice" úlohy z matematiky, Trendy ve vzdělávání. 2014, roč. 7, č. 1, s. 402-404. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://www.kteiv.upol/tvv_web/tvv14/tvv_2014_proceedings.pdf
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.