Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1

TVV 2016, 9(1):43-49 | DOI: 10.5507/tvv.2016.006

KONKRÉTNÍ NÁMĚT PRO PŘÍPRAVU BUDOUCÍCH UČITELŮ MATEMATIKY

DOFKOVÁ Radka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Příspěvek se soustředí na rozbor jednoho matematického problému z mezinárodní studie Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M). Tento problém byl vybrán díky svému didakticko-matematickému potenciálu, neboť ukazuje další možné přístupy k přípravě budoucích učitelů a v rámci didaktického semináře může být podnětem k mnoha diskusím.

Klíčová slova: TEDS-M, vzdělávání, matematika

Zveřejněno: 1. červenec 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOFKOVÁ, R. (2016). KONKRÉTNÍ NÁMĚT PRO PŘÍPRAVU BUDOUCÍCH UČITELŮ MATEMATIKY. Trends in education9(1), 43-49. doi: 10.5507/tvv.2016.006
Stáhnout citaci

Reference

  1. Gramotnosti ve vzdělávání: příručka pro učitele. Praha, 2010. ISBN 978-80-87000-41-0.
  2. HEJNÝ, M., NOVOTNÁ, J., STEHLÍKOVÁ, N. 25 kapitol z didaktiky matematiky. Praha: PdF UK, 2004. ISBN 80-7290-189-3
  3. NOVÁK, B. Matematika III: Několik kapitol z didaktiky matematiky. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 1999. ISBN 80-7067-979-4. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2013. Praha: VÚP. Dostupné z <http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/upraveny-ramcovy-vzdelavaci-programpro-zakladni-vzdelavani>
  5. SKLENAŘÍK, P. International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA) jako zdroj sociálně vědních dat. In Data a výzkum - SDA. Info 7 (2). 2003. s. 200 - 204.
  6. TATTO, M. T., et al. Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M): Policy, practice, and readiness to teach primary and secondary mathematics: Conceptual Framework. East Lansing, MI: Teacher Education and Development International Study Center, College of Education, Michigan State University. 2008. 86 s. ISBN 978-90-9023788-7.
  7. TATTO, M. T., et al. Policy, Practice, and Readiness to Teach Primary and Secondary Mathematics in 17 Countries: Findings from the IEA Teacher Education and Development Study in Mathematics (TEDS-M). 2012. 295 s. ISBN 978-90-79549-12-2.
  8. TEDS-M 2008 User Guide for the International Database. Supplement 4. Edited by Brese, F. with Tatto, M. T. 2012. ISBN 978-90-79549-11-5.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.