Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):110-114 | DOI: 10.5507/tvv.2016.015
ŽÁCI GYMNÁZIA A MÍRA JEJICH ZÁVISLOSTI NA POČÍTAČOVÝCH HRÁCH
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Příspěvek popisuje částečné výsledky výzkumu, který zkoumal míru závislosti 18 -ti letých žáků gymnázia na počítačových hrách. Ve výzkumu byla použita kvantitativní výzkumná strategie a byl vytvořen vlastní dotazník, zjišťující míru závislostního chování žáků ve vztahu k počítačovým hrám. Výzkumný vzorek tvořilo 372 žáků třetích ročníků čtyřletého gymnázia (nebo ekvivalentního ročníku víceletého gymnázia) ze 7 náhodně vybraných škol. Cílem následné statistické analýzy bylo identifikovat možné skupiny 18-ti letých žáků podle jejich závislostního chování. Jako statistické metody na zpracování částečných výsledků výzkumu byly použity: Studentův t-test a analýza rozptylu ANOVA.
Klíčová slova: žáci gymnázia, závislost na počítačových hrách, dotazník, typologie.
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- APA. Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders: DSM-5. 5th ed. Washington, D.C.: American Psychiatric Publishing, 2013. 947 p. ISBN 978-0-89042-555-8.
- BASLER, J., Počítačové hry a způsob jejich využívání u žáků základních škol. Trendy ve vzdělávání. 2016, roč. 9, č. 1, s. 10-19. ISSN 1805-8949.
Přejít k původnímu zdroji...
- CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
- ZOUNEK, J. ICT, digitální propast a vzdělávání dospělých: socioekonomické a vzdělávací aspekty digitální propasti v České republice. In Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, Studia Paedagogica, U 11, Brno: Masarykova univerzita, 2006. s. 101- 118. ISSN 1211-6971.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.