Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):157-166 | DOI: 10.5507/tvv.2016.021
HODNOCENÍ EFEKTIVNOSTI MANAGEMENTU NA SEVERNÍ ČINSKE UNIVERZITĚ V PEKINGU
- The Department of Management, The Institute of Technology and Business in České Budějovice in the Czech Republic, Okružní 10 Street, 370 01 České Budějovice
Kvalitní vzdělání má největší přínos pro jednotlivce a umožňuje mu úspěšně integrovat do praktického života. Hodnocení kvality vzdělávání je proto oprávněné. V příspěvku se představí dílčí výsledky průzkumů zaměřených na zjištění názorů pracovníků a studentů na kvalitu řízení kurzu Management. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů, kde nalézají možnosti pro proces učení modernizace a inovace, jakož i ke stanovení postoje a názory studentů na úrovni motivace, motivační techniky, vyučovací metody, učebnice. Cílem bylo získat zpětnou vazbu z pohledu studentů. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína. Závěr se skládá z praktických doporučení s cílem zlepšit motivaci.
Klíčová slova: kvalita vzdělávacího procesu, efektivita vzdělávacího procesu, vzdělávání, didaktické prostředky, motivační metody, vyučovací metody, učitel, žák.
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- BAJTOŠ, J. Kapitoly zo všeobecnej didaktiky. EQUILIBRIA,s.r.o., 2007, 274 s. ISBN 978-8089284-08-5
- BAJTOŠ, J. Implementácia mikrovyučovania do pregraduálnej prípravy prípravy učiteľov v podmienkach PF UPJŠ v Košiciach. In Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy. Košice, 2010. ISBN 978-80-7097-843-6
- BLAŠKO, M. Úvod do modernej didaktiky II. (Riadenie kvality v škole). KIP TU. Košice 2008. ISBN 978-80-553-0051-1
- HELLER, R. Effectual motivation. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Slovart, spol. s.r.o. v spolupráci s týždenníkom TREND, 2001. ISBN 80-7145-556-3
- HRMO, R. a kol. Didaktika technických predmetov. Bratislava: STU, 2005. ISBN 80-227-21913.
- KMECOVÁ, I. Didaktická účinnosť učebníc v odbornom vzdelávaní. STU Bratislava: Vydala MTF Trnava, 2010. evid.č.: MTF 109-01-52770.
- KMECOVÁ, I. a J. BAJTOŠ. Sledovanie didaktickej účinnosti učebníc v odbornom technickom vzdelávaní vyučovacieho predmetu Ekonomika. In: Integrácia teórie a praxe didaktiky ako determinant kvality modernej školy. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Košice 2010, s. 302-313, ISBN 978-80-7097-843-6
- MASLOVÁ, M. Inovácie v škole II. Dolný Kubín: Tlačiareň Vrábel, 2004. ISBN 80-968-664-51
- ORBÁNOVÁ, D. Didaktika podnikovej ekonomiky. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2005. 213 s. ISBN 80-225-2005-5
- SLAVÍK, M. a kol. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80247-4054-6.
- TUREK I. Didaktika. 1. vyd. Bratislava: Iura Edition, spol. s r. o, 2008. ISBN 978-80-8078-1989
- TUREK, I. Zabezpečenie kvality výchovy a vzdelávania v základných a stredných školách v štátoch EÚ. In: Pedagogické rozhľady. Banská Bystrica 2004, roč. 13, 5/2004, s 2-4, ISSN 1335- 0404
- ZELINA, M. Kvalita školy a mikrovyučovacie analýzy. Bratislava: OG - Vydavateľstvo Poľana, 2006. ISBN 80-89192-29-7
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.