Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):211-216 | DOI: 10.5507/tvv.2016.029
POROVNANIE VYBRANÝCH PROGRAMOVÝCH PROSTRIEDKOV PRI TVORBE GRAFICKÝCH VÝSTUPOV V MATEMATIKE
- Katedra matematiky, Fakulta ekonomiky a manažmentu, SPU v Nitre, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra, SR
V príspevku prezentujeme možnosti niektorých programových prostriedkov na prípravu vzdelávacích materiálov z matematiky a ich vzájomné porovnanie. Každý z týchto prostriedkov poskytuje používateľovi iné možnosti a ich použitie je podmienené vhodným technickým vybavením a znalosťou grafických nástrojov. Cieľom príspevku je poukázať na prípravu učebných pomôcok, ktoré metodicky vhodným spôsobom vizuálne vystihujú obsah a podstatu niektorých matematických kategórií. Ako tému, na ktorej budeme demonštrovať náš zámer, sme si vybrali zobrazovanie vlastností a grafov rôznych funkcií. Na ukážkach prezentujeme možnosti a rozdiely pri aplikácii vybraných programových prostriedkov.
Klíčová slova: matematika, grafické nástroje, grafické výstupy, programové prostriedky.
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- BARANÍKOVÁ, H. Use some programs involved in making the dynamic interactive mathematical problems in space (Použitie niektorých programov podieľajúcich sa na tvorbe interaktívnych dynamických matematických úloh v priestore). In Zborník príspevkov z konferencie Trendy ve vzdělávání 2014. Věrovany. 2014. zv. ROM, s. 294-297, s. 294-297. ISBN 978-80-86768-89-2.
- BOŽIKOVÁ, M. - HLAVÁČ, P. Application of selected transient methods on flours and flakes thermophysical measurements. In BOŽIKOVÁ, M. - HLAVÁČOVÁ, Z. - HLAVÁČ, P. Applications of physical research in engineering: Selected methods of physical research and its application in the agriculture, food industry and engineering: part II. 1. vyd. Nitra: Slovak University of Agriculture, 2012, s. 51-73. ISBN 978-80-552-0930-2.
- DRÁBEKOVÁ, J. GeoGebra as means of visualization solutions application tasks (Geogebra ako prostriedok vizualizácie riešení aplikačných úloh). In Acta Mathematica 16. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2013, s. 161-166. ISBN 978-80-558-0365-4 (brož.).
- FAJKUS, M. Flexe, torze a frenetův repér v programovém prostředí Mathematica. Trendy ve vzdělávání, 2013, roč. 6, číslo 1, s. 60 - 63. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://tvvjournal.upol.cz/pdfs/tvv/2013/01/13.pdf.
- FERENCZI VAŇOVÁ, A. - HORNYÁK GREGÁŇOVÁ, R. - VÁRYOVÁ, I. - KOŠOVSKÁ, I. Analysis of motivation factors of students in selected subject at the FEM SUA in Nitra. In ICABR 2014. Brno. 2015. pp. 181-190. ISBN 978-80-7509-223-6. Dostupné na internete: http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2014.pdf.
- HAVELKA, M. - SERAFÍN, Č. - KROPÁČ, J. Příprava učitelů technicky orientovaných předmětů v oblasti experimentální práce. Trendy ve vzdělávání, 2012, roč. 5, č. 1, s. 5 - 12. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2012/01/01.pdf.
- LOCH, B. - LAMBORN, J. How to make mathematics relevant to first-year engineering students: perceptions of students on student-produced resources. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 47(1), pages 29-44. DOI: 10.1080/0020739X.2015.1044043.
- MARKECHOVÁ, I. From interpretation to improvisation: A computer geometry approach. In 2013 International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL). Applied Mechanics and Materials, Volume 693, 2014, Pages 129-134.
Přejít k původnímu zdroji...
- MIŠÚTOVÁ, M. - MIŠÚT, M. Impact of ICT on the Quality of Mathematical Education. In The 6th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics 2012 (IMSCI 2012): Proceedings. July 17th-20th, 2012 - Orlando, Florida, USA. Florida: International Institute of Informatics and Systemics, 2012. ISBN 978-1-936338-66-5. S. 76-80.
- ORSZÁGHOVÁ, D. Softvér GraphSight a vizualizácia matematických kriviek. In DRÁBEKOVÁ, J. - IVANKOVÁ, T. Nové trendy v matematickom vzdelávaní 2010: zborník vedeckých prác. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2010, s. 93-98. ISBN 978-80-552-0413-0.
- WolframAlpha LLC (webové aplikácie programu). Dostupné na internete: http://www.wolframalpha.com/examples/Math.html.
- ŽERAVÍKOVÁ, I. - TIRPÁKOVÁ, A. - MARKECHOVÁ, D. The analysis of professional competencies of a lecturer in adult education. SpringerPlus, 4(1), 234. doi: 10.1186/s40064-0151014-7.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.