Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1

TVV 2016, 9(1):211-216 | DOI: 10.5507/tvv.2016.029

POROVNANIE VYBRANÝCH PROGRAMOVÝCH PROSTRIEDKOV PRI TVORBE GRAFICKÝCH VÝSTUPOV V MATEMATIKE

ORSZÁGHOVÁ Dana
Katedra matematiky, Fakulta ekonomiky a manažmentu, SPU v Nitre, Tr. A. Hlinku 2, 949 76 Nitra, SR

V príspevku prezentujeme možnosti niektorých programových prostriedkov na prípravu vzdelávacích materiálov z matematiky a ich vzájomné porovnanie. Každý z týchto prostriedkov poskytuje používateľovi iné možnosti a ich použitie je podmienené vhodným technickým vybavením a znalosťou grafických nástrojov. Cieľom príspevku je poukázať na prípravu učebných pomôcok, ktoré metodicky vhodným spôsobom vizuálne vystihujú obsah a podstatu niektorých matematických kategórií. Ako tému, na ktorej budeme demonštrovať náš zámer, sme si vybrali zobrazovanie vlastností a grafov rôznych funkcií. Na ukážkach prezentujeme možnosti a rozdiely pri aplikácii vybraných programových prostriedkov.

Klíčová slova: matematika, grafické nástroje, grafické výstupy, programové prostriedky.

Zveřejněno: 1. červenec 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ORSZÁGHOVÁ, D. (2016). POROVNANIE VYBRANÝCH PROGRAMOVÝCH PROSTRIEDKOV PRI TVORBE GRAFICKÝCH VÝSTUPOV V MATEMATIKE. Trends in education9(1), 211-216. doi: 10.5507/tvv.2016.029
Stáhnout citaci

Reference

  1. BARANÍKOVÁ, H. Use some programs involved in making the dynamic interactive mathematical problems in space (Použitie niektorých programov podieľajúcich sa na tvorbe interaktívnych dynamických matematických úloh v priestore). In Zborník príspevkov z konferencie Trendy ve vzdělávání 2014. Věrovany. 2014. zv. ROM, s. 294-297, s. 294-297. ISBN 978-80-86768-89-2.
  2. BOŽIKOVÁ, M. - HLAVÁČ, P. Application of selected transient methods on flours and flakes thermophysical measurements. In BOŽIKOVÁ, M. - HLAVÁČOVÁ, Z. - HLAVÁČ, P. Applications of physical research in engineering: Selected methods of physical research and its application in the agriculture, food industry and engineering: part II. 1. vyd. Nitra: Slovak University of Agriculture, 2012, s. 51-73. ISBN 978-80-552-0930-2.
  3. DRÁBEKOVÁ, J. GeoGebra as means of visualization solutions application tasks (Geogebra ako prostriedok vizualizácie riešení aplikačných úloh). In Acta Mathematica 16. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2013, s. 161-166. ISBN 978-80-558-0365-4 (brož.).
  4. FAJKUS, M. Flexe, torze a frenetův repér v programovém prostředí Mathematica. Trendy ve vzdělávání, 2013, roč. 6, číslo 1, s. 60 - 63. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://tvvjournal.upol.cz/pdfs/tvv/2013/01/13.pdf.
  5. FERENCZI VAŇOVÁ, A. - HORNYÁK GREGÁŇOVÁ, R. - VÁRYOVÁ, I. - KOŠOVSKÁ, I. Analysis of motivation factors of students in selected subject at the FEM SUA in Nitra. In ICABR 2014. Brno. 2015. pp. 181-190. ISBN 978-80-7509-223-6. Dostupné na internete: http://www.icabr.com/fullpapers/icabr2014.pdf.
  6. HAVELKA, M. - SERAFÍN, Č. - KROPÁČ, J. Příprava učitelů technicky orientovaných předmětů v oblasti experimentální práce. Trendy ve vzdělávání, 2012, roč. 5, č. 1, s. 5 - 12. ISSN 1805-8949. Dostupné z: http://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2012/01/01.pdf.
  7. LOCH, B. - LAMBORN, J. How to make mathematics relevant to first-year engineering students: perceptions of students on student-produced resources. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 47(1), pages 29-44. DOI: 10.1080/0020739X.2015.1044043.
  8. MARKECHOVÁ, I. From interpretation to improvisation: A computer geometry approach. In 2013 International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL). Applied Mechanics and Materials, Volume 693, 2014, Pages 129-134. Přejít k původnímu zdroji...
  9. MIŠÚTOVÁ, M. - MIŠÚT, M. Impact of ICT on the Quality of Mathematical Education. In The 6th International Multi-Conference on Society, Cybernetics and Informatics 2012 (IMSCI 2012): Proceedings. July 17th-20th, 2012 - Orlando, Florida, USA. Florida: International Institute of Informatics and Systemics, 2012. ISBN 978-1-936338-66-5. S. 76-80.
  10. ORSZÁGHOVÁ, D. Softvér GraphSight a vizualizácia matematických kriviek. In DRÁBEKOVÁ, J. - IVANKOVÁ, T. Nové trendy v matematickom vzdelávaní 2010: zborník vedeckých prác. Nitra: Slovenská poľnohospodárska univerzita v Nitre, 2010, s. 93-98. ISBN 978-80-552-0413-0.
  11. WolframAlpha LLC (webové aplikácie programu). Dostupné na internete: http://www.wolframalpha.com/examples/Math.html.
  12. ŽERAVÍKOVÁ, I. - TIRPÁKOVÁ, A. - MARKECHOVÁ, D. The analysis of professional competencies of a lecturer in adult education. SpringerPlus, 4(1), 234. doi: 10.1186/s40064-0151014-7.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.