Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1

TVV 2016, 9(1):265-271 | DOI: 10.5507/tvv.2016.039

"LANGUAGE SHOWERS" VE VÝUCE PRIMÁRNÍ MATEMATIKY

UHLÍŘOVÁ Martina
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR

Language Schowers (LS), v překladech uváděné jako jazykové sprchy, patří k moderním trendům ve vzdělávání. Language Schowers vycházejí z metodologie CLIL (Content and Language Integrated Learning), tedy obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Jedná se o aktivity, v nichž je nenásilně propojena výuka cizího jazyka a druhého, nejazykového předmětu. V textu příspěvku je věnována pozornost začlenění Language Schowers do výuky primární matematiky. V textu jsou uvedeny přednosti i negativa spojené s realizací Language Schowers. Je uveden konkrétní námět Language Schower, popsána jeho realizace v edukační praxi včetně následné reflexe.

Klíčová slova: Language Showers, primární škola, matematika, motivace.

Zveřejněno: 1. červenec 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
UHLÍŘOVÁ, M. (2016). "LANGUAGE SHOWERS" VE VÝUCE PRIMÁRNÍ MATEMATIKY. Trends in education9(1), 265-271. doi: 10.5507/tvv.2016.039
Stáhnout citaci

Reference

  1. BALADOVÁ, Gabriela. Výuka metodou CLIL. Metodický portál: Články [online]. [cit. 201602-02]. Dostupné z: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2965/VYUKA-METODOU-CLIL.html>
  2. BERITOVÁ, Gabriela. Propojení cizího jazyka a vyučovacího předmětu na základní škole. České Budějovice: Základní škola Matice školské 3, 2012, 5 sv. ISBN 978-80-260-8691-8.
  3. Bílá kniha - národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceskerepublice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenskezajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
  4. Content and Language Integrated Learning v ČR. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/content-and-language-integrated-learningv-cr
  5. GILL, S., LENOCHOVÁ, A. Classroom English. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. 108 s. ISBN 978-80-244-2291-6.
  6. HANUŠOVÁ, Světlana a VOJTKOVÁ, Naděžda. CLIL v české školní praxi. 1. vyd. Brno: Studio Arx, 2011, 103 s. ISBN 978-80-86665-09-2.
  7. I-have-who-has-shapes. Dostupné z: http://www.prekinders.com/i-have-who-has-shapes-game/
  8. KURDIOVSKÁ, Z. Integrace matematiky a anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Diplomová práce. Olomouc, 2016.
  9. ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ, L.,VOJTKOVÁ, N. CLIL ve výuce: jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, 64 s. ISBN 978-80-87652-57-2.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.