Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):265-271 | DOI: 10.5507/tvv.2016.039
"LANGUAGE SHOWERS" VE VÝUCE PRIMÁRNÍ MATEMATIKY
- Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, ČR
Language Schowers (LS), v překladech uváděné jako jazykové sprchy, patří k moderním trendům ve vzdělávání. Language Schowers vycházejí z metodologie CLIL (Content and Language Integrated Learning), tedy obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Jedná se o aktivity, v nichž je nenásilně propojena výuka cizího jazyka a druhého, nejazykového předmětu. V textu příspěvku je věnována pozornost začlenění Language Schowers do výuky primární matematiky. V textu jsou uvedeny přednosti i negativa spojené s realizací Language Schowers. Je uveden konkrétní námět Language Schower, popsána jeho realizace v edukační praxi včetně následné reflexe.
Klíčová slova: Language Showers, primární škola, matematika, motivace.
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- BALADOVÁ, Gabriela. Výuka metodou CLIL. Metodický portál: Články [online]. [cit. 201602-02]. Dostupné z: <http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/2965/VYUKA-METODOU-CLIL.html>
- BERITOVÁ, Gabriela. Propojení cizího jazyka a vyučovacího předmětu na základní škole. České Budějovice: Základní škola Matice školské 3, 2012, 5 sv. ISBN 978-80-260-8691-8.
- Bílá kniha - národní program rozvoje vzdělávání v České republice. Dostupné z: http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceskerepublice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenskezajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol
- Content and Language Integrated Learning v ČR. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/content-and-language-integrated-learningv-cr
- GILL, S., LENOCHOVÁ, A. Classroom English. 2. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. 108 s. ISBN 978-80-244-2291-6.
- HANUŠOVÁ, Světlana a VOJTKOVÁ, Naděžda. CLIL v české školní praxi. 1. vyd. Brno: Studio Arx, 2011, 103 s. ISBN 978-80-86665-09-2.
- I-have-who-has-shapes. Dostupné z: http://www.prekinders.com/i-have-who-has-shapes-game/
- KURDIOVSKÁ, Z. Integrace matematiky a anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Diplomová práce. Olomouc, 2016.
- ŠMÍDOVÁ, T., TEJKALOVÁ, L.,VOJTKOVÁ, N. CLIL ve výuce: jak zapojit cizí jazyky do vyučování. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, 64 s. ISBN 978-80-87652-57-2.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.