Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):289-291 | DOI: 10.5507/tvv.2016.042
STUDENTSKÁ PRAXE V TECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
- Centrum pedagogické praxe, Pedagogická fakulta UJEP, Hoření 13, 400 96 Ústí nad Labem, ČR
Příspěvek se zabývá pedagogickými praxemi v rámci přípravy budoucích učitelů přírodovědných a technických předmětů, uvádí možnosti jednoho z nástrojů reflexe těchto praxí. V rámci výzkumného šetření seznamuje s relací evaluace a autoevaluace u realizovaných praxí, hodnotí pohled studenta a cvičného pracovníka v oblastech základních kompetencí a ukazuje možnosti tohoto nástroje jako prostředku pro zpětnou vazbu.
Klíčová slova: technické vzdělávání, pedagogická praxe, evaluace, nástroj.
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- Rámcová koncepce přípravného vzdělávání učitelů základních a středních škol [online]. Dostupné z: https://www.akreditacnikomise.cz/attachments/article/546/RamcovaKoncepceUcitelskePripravy_10_2015.pdf
- SPILKOVÁ, V. Význam portfolia pro profesní rozvoj studentů učitelství. In PÍŠOVÁ, M. Portfolio v profesní přípravě učitele. Pardubice: UP, 2007, s. 7 - 21.
- BARTOŇOVÁ, M., PIPEKOVÁ, J. Manuál pro pedagogickou praxi. Teorie a praxe. Brno, MU, 2011.
- ZUKERSTEIN, J. Možnosti studentské praxe formou klinické školy. In Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů. In. Media4u Magazíne X1/2009. Praha, 2009, s. 136-138. ISSN 1214-9187.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.