Trendy ve vzdělávání, 2017 (roč. 10), číslo 1
TVV 2017, 10(1):61-67 | DOI: 10.5507/tvv.2017.009
VÝCHODISKA PRO ZMĚNU VÝUKY ZÁKLADNÍHO KURZU MANAGEMENTU NA VYSOKÉ ŠKOLE
- Katedra managementu, Fakulta podnikohospodářská, VŠE v Praze
Tento článek přináší konkrétní zkušenost s realizací studentské zpětné vazby na univerzitě. Výzkum je zasazen do úzkého kontextu jednoho předmětu a zjišťuje širší souvislosti. Výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření po dobu tří po sobě jdoucích období (semestrů) a zaměřuje se hned na několik oblastí. Autoři zjišťují motivaci studentů ke studiu a k zisku dobrých známek; zjišťují způsob a délku přípravy studentů na test; vyhodnocují obtížnost předmětu; šetření v neposlední řadě obsahuje řadu otevřených otázek, které rozkrývají překvapivá zjištění. Závěry dávají do souvislosti skutečnost, že studenti nedosahují výborných známek v závěrečném hodnocení. Výzkum je přínosem zejména pro pedagogy a výzkumníky, ale i pro tvůrce studijních programů a garanty předmětů na univerzitách.
Klíčová slova: vzdělávání, univerzita, zpětná vazba, motivace studentů
Zveřejněno: 26. září 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Ballantyne, R., Borthwick, J., & Packer, J. (2000). Beyond Student Evaluation of Teaching: Identifying and addressing academic staff development needs. Assessment & Evaluation in Higher Education, 25(3), 221-236. https://doi.org/10.1080/713611430
Přejít k původnímu zdroji...
- Byrne, M., & Flood, B. (2003). Assessing the Teaching Quality of Accounting Programmes: An evaluation of the Course Experience Questionnaire. Assessment & Evaluation in Higher Education, 28(2), 135-145. https://doi.org/10.1080/02602930301668
Přejít k původnímu zdroji...
- Coffey, M., & Gibbs, G. (2001). The Evaluation of the Student Evaluation of Educational Quality Questionnaire (SEEQ) in UK Higher Education. Assessment & Evaluation in Higher Education, 26(1), 89-93. https://doi.org/10.1080/02602930020022318
Přejít k původnímu zdroji...
- Grebennikov, L., & Shah, M. (2013). Monitoring Trends in Student Satisfaction. Tertiary Education and Management, 19(4), 301-322. https://doi.org/10.1080/13583883.2013.804114
Přejít k původnímu zdroji...
- Kember, D., Leung, D. Y. P., & Kwan, K. P. (2002). Does the Use of Student Feedback Questionnaires Improve the Overall Quality of Teaching? Assessment & Evaluation in Higher Education, 27(5), 411-425. https://doi.org/10.1080/0260293022000009294
Přejít k původnímu zdroji...
- Oosterveen, M., Kapoor, S., & Webbink, D. (2017). The Price of Forced Attendance. Prezentováno v 20th IZA Summer School in Labor Economics, Buch/Ammersee, Germany. Dostupné z http://conference.iza.org/conference_files/SUM_2017/oosterveen_m23625.pdf
- Richardson, J. T. E. (2005). Instruments for obtaining student feedback: a review of the literature. Assessment & Evaluation in Higher Education, 30(4), 387-415. https://doi.org/10.1080/02602930500099193
Přejít k původnímu zdroji...
- Tran Dinh Thanh, L. (2015). Student feedback mechanisms : the case of a Vietnamese public university. Dostupné z http://tampub.uta.fi/handle/10024/97730
- Tucker, B. M. (2013). Student evaluation to improve the student learning experience: an Australian university case study. Educational Research and Evaluation, 19(7), 615-627. https://doi.org/10.1080/13803611.2013.834615
Přejít k původnímu zdroji...
- Williams, R., & Brennan, J. (2004, leden). Collecting and using student feedback Date: A guide to good practice [Other]. Dostupné 25. květen 2017, z http://www.heacademy.ac.uk/resources/detail/Collecting_and_using_student_feedback
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.