Trendy ve vzdělávání, 2017 (roč. 10), číslo 1
TVV 2017, 10(1):95-100 | DOI: 10.5507/tvv.2017.013
MEDIÁLNÍ KOMPETENCE V MATEŘSKÉ ŠKOLE
- Katedra matematiky, fyziky a technické výchovy, Pedagogická fakulta ZČU v Plzni
Tato práce řeší problematiku mediální kompetence v mateřské škole. Pohlížíme na to jako ucelenou strukturu skládající se z mnoha součástí. Diskutujeme nad obsahem kurikulárního dokumentu „Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání“ jak řeší mediální kompetence. Vyhledáváme možné části, které napomáhají prosadit toto téma. Článek je pak doplněn především o výsledky výzkumu zaměřeného na mediální gramotnost obyvatelstva do 15 let v ČR a výsledky empirického zkoumání v Německu „Die Förderungvon Medienkompetenz im Kindergarten“. Jednalo se o významná zjištění. Na základě těchto a dalších zjištěních pro nás vyvstávají nové cíle zkoumání.
Klíčová slova: mediální kompetence, před primární vzdělávání, mediální výchova
Zveřejněno: 26. září 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Doležal, L. (2012). Průřezová témata. Praha: Národní institut dětí a mládeže Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
- Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. (2017) 1. vydání. [online]. Praha - EU. MŠMT. Retrieved from: http://www.nuv.cz/file/776_1_1/
- RRTV. (2011). Stav mediální gramotnosti v ČR. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Retrieved from: http://www.vyzkum-mladez.cz/zprava/1387881156.pdf
- Schmid, H. (2013). Media Literacy Education from Kindergarten to College: A Comparison of How Media Literacy Is Addressed across the Educational Systém. In Journal of Media Literacy Education. v5 n1 p295-309 2013. Cherry Hill.
Přejít k původnímu zdroji...
- Six, U. & Gimmler, R. (2007). Die Förderung von Medienkompetenz im Kindergarten: eine empirische Studie zu Bedingungen und Handlungsformen der Medienerziehung. Berlin - EU. Vistas.
- Wolák, R. (2011). Učebnice a portály mediální výchovy v ČR. In Komunikace, média, společnost/Studia Nuntios Communicandi. č. 1, ISSN 1804-4190
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.