Trendy ve vzdělávání, 2017 (roč. 10), číslo 1
TVV 2017, 10(1):137-144 | DOI: 10.5507/tvv.2017.019
INTERAKTÍVNY KURZ Z TEÓRIE GRAFOV
- Katedra informatiky, Univerzita Mateja Bela, Banská Bystrica
Príspevok sa zaoberá vytváraním interaktívneho kurzu pre budúcich učiteľov matematiky. Vytvorili sme interaktívny kurz v systéme Moodle pre teóriu grafov. Používaním programov dynamickej geometrie sa stáva vyučovací proces viac efektívnejší a atraktívnejší. Veľkou výhodou týchto programov je schopnosť používať ich spolu s elektronickými kurzmi. Hlavnou výhodou takýchto kurzov je možnosť študovať hocikedy a hocikde. V našom kurze sme používali interaktívne applety vytvorené v matematickom softvéri GeoGebra. Ukážeme výsledky nášho výskumu, či používanie nášho kurzu ovplyvní záujem študentov o matematiku.
Klíčová slova: diskrétna matematika, e-learning, teória grafov
Zveřejněno: 26. září 2017 Zobrazit citaci
Reference
- Aldous, J. &Wilson, R. (2004). Graphs and applications : anintroductoryapproach. New York : SpringerVerlag. 444 p.
- Bayerl, E. & Žilková, K. (2016).InteractiveTextbooks in MathematicsEducation - WhatDoesItMeanforStudents? In 15th Conference on AppliedMathematicsAplimat 2016, pp. 56-65.
- Drlík, M., a kol. (2013). Moodle (Kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů). Praha : Computer Press. 344 s.
- Hanzel,P. (2005). Grafy a ich elevácie. Banská Bystrica : PF UMB. 97 s.
- Hanzel,P., Pokorný, M., Híc, P., Sebínová, K. & Chvojková, M. (2015). Blendedlearning ako efektívny nástroj vo vyučovaní matematických predmetov na TU a UMB. Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave. 89 s.
- Pokorný, M. (2013). InteractiveElementsCanIncreasetheEfficiency of e-learning Course. Information, Communication and EducationApplication, Advances in EducationResearch. Vol. 30. pp. 173-178.
- Voštinár, P. (2017). GeoGebra a JavaScript. In Primárne matematické vzdelávanie teória, výskum a prax. Banská Bystrica : Vydavateľstvo UMB v BB - Belianum, s. 154-158.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.