Trendy ve vzdělávání, 2018 (roč. 11), číslo 2

TVV 2018, 11(2):148-153 | DOI: 10.5507/tvv.2018.026

KONSTRUKČNÍ ČINNOSTI - REFLEXE UČITELE A SEBEREFLEXE STUDENTEK UČITELSTVÍ PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY

ROUČOVÁ Eva

Příspěvek prezentuje výsledky kvalitativního a kvantitativního evaluačního výzkumu ve dvou oblastech v předmětu Praktické a konstrukční činnosti ve vzdělávacím programu Učitelství pro mateřské školy. Analyzuje a charakterizuje průměrnou podobu reflexe učitele a atmosféry ve výuce a dále průměrnou podobu sebereflexe studenta. Obsahuje rovněž doporučení pro optimalizaci výuky.

Klíčová slova: vzdělávání učitelů, předškolní technická výchova, konstrukční činnosti, pedagogický výzkum, student učitelství pro mateřskou školu, reflexe učitele, sebereflexe studenta

Vloženo: 3. prosinec 2018; Přijato: 17. prosinec 2018; Zveřejněno online: 19. prosinec 2018; Zveřejněno: 21. prosinec 2018  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ROUČOVÁ, E. (2018). KONSTRUKČNÍ ČINNOSTI - REFLEXE UČITELE A SEBEREFLEXE STUDENTEK UČITELSTVÍ PRO MATEŘSKÉ ŠKOLY. Trends in education11(2), 148-153. doi: 10.5507/tvv.2018.026
Stáhnout citaci

Reference

  1. Dostál, J. & Prachagool, V. (2016) Technické vzdělávání na křižovatce - historie, současnost a perspektivy. Journal of Technology and Information Education. Olomouc - EU: Univerzita Palackého 8 (2), pp. 1-20. Přejít k původnímu zdroji...
  2. Gustafson, B. J., & Rowell, P. M., & Rose, D. P. (1999) Elementary Children's Conceptions of Structural Stability: A Three Year Study. Journal of Technology Education. 11 (1). Dostupné na WWW: <http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v11n1/pdf/gustafson.pdf > Přejít k původnímu zdroji...
  3. Honzíková, J. & Sovová, P. (2013). Inovace studijního programu učitelství pro mateřské školy. In Journal of Technology and Information Education. Olomouc - EU: Univerzita Palackého 5 (3), pp. 20 - 25. Přejít k původnímu zdroji...
  4. Honzíková, J. (2005) Netradičně v pracovní výchově. 1. vyd. Plzeň - EU: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škola.
  5. Kalhous, Z. & Obst, O. (2002) Školní didaktika. 1. vyd. Praha - EU: Portál.
  6. Kolláriková, Z. & Pupala, B. (2001) Předškolní a primární pedagogika. Praha: - EU: Portál.
  7. Nezvalová, D. (2000) Reflexe v pregraduální přípravě učitele. Olomouc - EU: Univerzita Palackého.
  8. Procházková Stolinská, D. a kol. (2015) Polytechnické vzdělávání v prostředí mateřské školy. 1. vyd. Olomouc - EU: Univerzita Palackého.
  9. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Dostupné na: http://www.msmt.cz/file/45303/.
  10. Roučová, E. (2015) Jak vnímají vybrané technické a didaktické pojmy učitelky mateřských škol. In Journal of Technology and Information Education.Olomouc - EU: UP. 7 (2), pp. 17- 26. Přejít k původnímu zdroji...
  11. Skutil, M. (2011) Základy pedagogicko - psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha - EU: Portál.
  12. Švec,V. (1998) Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. 1. vyd. Brno - EU: Masarykova univerzita.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.