Trendy ve vzdělávání, 2019 (roč. 12), číslo 2

TVV 2019, 12(2):38-45 | DOI: 10.5507/tvv.2019.012

ROLE UČITELE V PROJEKTOVÉM VYUČOVÁNÍ

ŠMERINGAIOVÁ Anna
Katedra navrhovania a monitorovania technických systémov, Fakulta výrobných technológií TUKE v Prešově

V článku je uvedeno zhodnocení procesu přípravy, realizace a dosažených výsledků aplikace projektového vyučování ve výuce předmětu „Analýza provozních parametrů technologických zařízení“. Obsahově je předmět zaměřen na určení technického stavu strojů metodami nedestruktivní diagnostiky. V edukačním procesu bylo využito kombinace různých vyučovacích metod, technik a forem práce. Průběh vyučování a dosažené výsledky byly hodnoceny z pohledu učitele. Analyzována byla úloha učitele, jako zadavatele úkolů a koordinátora procesu řešení projektu. Porovnané byly studijní výsledky studentů dosažených v daném předmětu při využití klasické prezenční formy výuky a při aplikaci metody projektového vzdělávání.

Klíčová slova: projektová metoda, kooperativní vyučování, role učitele

Vloženo: 31. květen 2019; Přijato: 9. prosinec 2019; Zveřejněno: 30. prosinec 2019  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
ŠMERINGAIOVÁ, A. (2019). ROLE UČITELE V PROJEKTOVÉM VYUČOVÁNÍ. Trends in education12(2), 38-45. doi: 10.5507/tvv.2019.012
Stáhnout citaci

Reference

  1. Bajtoš, J. (2013). Didaktika vysokej školy.Bratislava: Iura Edition, 398 s. ISBN 978-80-8078-652-6.
  2. Blaško, M. (2017) Učiteľstvo a manažérstvo kvality výučby. (online) [cit. 2019-04-05]. Dostupné na internete: web.tuke.sk/kip/download/vuc!.pdf.
  3. Dvořáček, J. (2014). Základy pedagogiky. Praha: Oeconomica, 300 s. ISBN 978-80-245-2014-8.
  4. Hanuliaková, M. (2010). Kreovanie klímy triedy v edukačnej praxi. Štvrtok na Ostrove: Iris. 102 s., ISBN 9788089256518
  5. Houška, T. (1995). Škola pro třetí tisíciletí.. Praha: T. Houška. 518 s. ISBN 80-901740-4-3.
  6. Kasíková, H. (1993). Nastal v naší škole čas projektu? In: Pohledy. Projektová metoda ve škole a za školou. 1. vyd. Praha: IPOS-ARTAMA, 1993, ISBN 80-7068-066-0, s.8-9
  7. Petrášková, E. (2007). Projektové vyučovanie. Prešov: Metodicko-pedagogické centrum, 84 s. ISBN 978-80-8045-463-0.
  8. Průcha, J., Walterová, E. & Mareš, J. (1995). Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN80-7178-252-1
  9. Sirotová, M. (2014). Vysokoškolský učiteľ v edukačnom procese. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, 167s. ISBN 978-80-8105-563-8.
  10. Slavík, M. a kol. (2012). Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 256 s. ISBN 978-80-247-4054-6
  11. Šmeringaiová, A. & Pavlenko, S. (2017). Implementácia CA - technológií do výučby. Príprava na budúcnosť. In: Trendy ve vzdělávání. Roč. 10, číslo. 1, pp. 1-8. ISSN 1805-8949. Přejít k původnímu zdroji...
  12. Šmeringaiová, A. & Murčinková, Z. (2017). Computer aided educational process in the design of technical systems. In: Evropské pedagogické fórum 2017. Hradec Králové: Magnanimitas, p. 288-295. ISBN 978-80-87952-21-4
  13. Turek, I. (2014) Didaktika. Bratislava: Wolters Kluwer, 618 s. ISBN 978-80-8168-004-5.
  14. Turek, I. (2015) Tajomstvo úspěšného štúdia na vysokej škole. Bratislava: Wolters Kluwer, 168 s. ISBN 978-80-8168-157-8.
  15. Vasilko, K. & Murčinková, Z. (2015). Teórie a metodiky výrobných technológií. 1. vyd. Prešov: TU 238 s.. ISBN 978-80-553-2343-5.
  16. Vašutová, J. (2002). Strategie výuky ve vysokoškolském vzdělávání. Praha: UK PF 2002. 283 s. ISBN 80-7290-100-1.

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.