Trendy ve vzdělávání, 2020 (roč. 13), číslo 2

TVV 2020, 13(2):55-61 | DOI: 10.5507/tvv.2020.018

UŽITEČNÉ E-ZDROJE PRO VÝUKU MATEMATIKY OČIMA STUDENTŮ UČITELSTVÍ

DOFKOVÁ Radka
Katedra matematiky, Pedagogická fakulta UP

Současná situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukázala, že je třeba, aby se studenti učitelství orientovali v současných dostupných elektronických zdrojích, které jim usnadní vlastní studium a současně mají požadovaný didaktický potenciál pro využití ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. Také v souvislosti s požadavkem na zvyšování digitální gramotnosti žáků v rámci revizí kurikulární dokumentů je žádoucí, aby byl u studentů budován pozitivní vztah k digitálním technologiím. Článek tedy teoreticky vychází z principů otevřeného vzdělávání (Open Education - OE) podporující volné šíření vědomostí, informací a vědeckých poznatků, které díky internetu rychle, bezplatně a bez hranic mohou využívat učitelé při své výuce. V článku jsou reflektovány vzdělávací objekty pro výuku matematiky očima budoucích učitelů, které zahrnují digitální obsah, přičemž forma obsahu může být textová, multimediální, dále může obsahovat programové nástroje anebo samotné výukové aplikace.

Klíčová slova: otevřené vzdělávání, elektronické zdroje, výuka matematiky, budoucí učitel

Zveřejněno online: 19. únor 2021; Zveřejněno: 1. únor 2021  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
DOFKOVÁ, R. (2020). UŽITEČNÉ E-ZDROJE PRO VÝUKU MATEMATIKY OČIMA STUDENTŮ UČITELSTVÍ. Trends in education13(2), 55-61. doi: 10.5507/tvv.2020.018
Stáhnout citaci

Reference

  1. Butcher, N. (2015). A basic guide to open educational resources (OER). Commonwealth of Learning (COL). Dostupné z http://oasis.col.org/bitstream/handle/11599/36/2011_UNESCO_COL_A-Basic-Guide-to-OER.pdf?sequence=5&isAllowed=y
  2. Braun, V., & Clarke, V. (2014). What can "thematic analysis" offer health and wellbeing researchers?. International journal of qualitative studies on health and well-being, 9. Přejít k původnímu zdroji...
  3. Caswell, T., Henson, S., Jensen, M., & Wiley, D. (2008). Open Content and Open Educational Resources: Enabling universal education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 9(1). Přejít k původnímu zdroji...
  4. Otevřené vzdělávání. (2014). Dostupné z https://otevrenevzdelavani.cz/.
  5. Hylén, J. (2006). Open educational resources: Opportunities and challenges. Proceedings of open education, pp, 49-63.
  6. Kubová, T. (2015). Khanova škola a její využití ve výuce matematiky na 2. stupni základní školy (Diplomová práce). Dostupné z https://dspace.cuni.cz/handle/20.500.11956/81464

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.