Trendy ve vzdělávání, 2021 (roč. 14), číslo 2

TVV 2021, 14(2):43-53 | DOI: 10.5507/tvv.2022.006

PROGRAMOVÁNÍ ROBOTŮ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE

HYKSOVÁ Hana, STOFFOVÁ Veronika
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta UP, Žižkovo nám. 5, 771 40
Olomouc, ČR
Katedra matematiky a informatiky, Pedagogická fakulta TU, Priemyselná 4, 918 43 Trnava, SR

Roboti, robotika, robotické hračky a robotické stavebnice jsou velmi diskutovaným tématem v dnešním školství. Jakým způsobem robotiku do vyučovacího procesu zařadit? V kterých ročnících robotiku zařadit? Jaké robotické hračky či stavebnice ve výuce využívat? V kterých vyučovacích předmětech a oblastech robotiku implementovat? Je robotika součástí Rámcových i Školních vzdělávacích programů? Proč robotiku do vyučovacího procesu zařazovat? Toto jsou otázky, které v současné době řeší mnoho učitelů na základních a středních školách. Technologický pokrok a vývoj nezastavíme. Robotika je obor, který se velmi rychle rozvíjí. Roboti jsou nedílnou součástí našeho života a pomocníky v různých oborech i domácnostech. Vzhledem k tomu, že některé obory mají obrovský nedostatek pracovníků, začínají roboti nahrazovat i lidské činitele. Robotické hračky a stavebnice jsou v dnešní době jednou z cest, jak začít u dětí budovat vztah k technice a robotice už ve školce, na základní škole, střední škole či vysoké škole.

Klíčová slova: robotika, robotické hračky, robotické stavebnice, výuka, programování robotů

Vloženo: 30. květen 2021; Revidováno: 8. září 2021; Přijato: 20. leden 2022; Zveřejněno online: 20. leden 2022; Zveřejněno: 1. únor 2022  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
HYKSOVÁ, H., & STOFFOVÁ, V. (2021). PROGRAMOVÁNÍ ROBOTŮ NA ZÁKLADNÍ ŠKOLE. Trends in education14(2), 43-53. doi: 10.5507/tvv.2022.006
Stáhnout citaci

Reference

  1. Chráska, M. (2016). Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada.
  2. MŠMT (2021). Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+. Dostupné z: https://www.msmt.cz/file/54104/
  3. Neumajer, O. (2016). Jak se bude zavádět informatické myšlení a zvyšovat digitální gramotnost ve školách. Praha: Wolters Kluwer ČR a. s.
  4. PRIM (2018). Informatické myšlení. Dostupné z: https://imysleni.cz/
  5. Stoffová, V., Havelka, M. (2018). Práca s robotickými stavebnicami na 2. Stupni ZŠ - Zbierka riešených úloh. Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci. Přejít k původnímu zdroji...
  6. VEX (2021). VEX Robotics. Dostupné z: https://www.vexrobotics.com/

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.