Trendy ve vzdělávání, 2022 (roč. 15), číslo 2

TVV 2022, 15(2):5-11 | DOI: 10.5507/tvv.2023.003

OTÁZKY BEZPEČNOSTI POUŽÍVÁNÍ CHYTRÝCH MOBILNÍCH TELEFONŮ ŽÁKY ZŠ

SEDLÁČEK Michal, CZ, ŠEBÁKOVÁ Ivana, CZ
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 771 40 Olomouc, Česká republika
Ústav informatiky a umělé inteligence, Fakulta aplikované informatiky, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Nad Stráněmi 4511, 760 05 Zlín, Česká republika

Příspěvek se zabývá aktuální problematikou bezpečného používání digitálních zařízení, konkrétně chytrých mobilních telefonů, žáky základních škol. V rámci příspěvku jsou prezentovány výsledky realizovaného výzkumného šetření zaměřeného na tuto problematiku a zhodnocení současného stavu, jak je děti vnímají a používají. Pozornost je věnovaná také sociální interakci a změně komunikačních schopností žáků ovlivněné komunikací s využitím chytrých zařízení a omezením fyzického kontaktu mezi dětmi.

Klíčová slova: bezpečnost na internetu, chytrý mobilní telefon, komunikační kompetence, sociální sítě, žák základní školy

Vloženo: 23. leden 2023; Revidováno: 25. únor 2023; Přijato: 26. únor 2023; Zveřejněno online: 26. únor 2023; Zveřejněno: 1. březen 2023  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SEDLÁČEK CZ, M., & ŠEBÁKOVÁ CZ, I. (2022). OTÁZKY BEZPEČNOSTI POUŽÍVÁNÍ CHYTRÝCH MOBILNÍCH TELEFONŮ ŽÁKY ZŠ. Trends in education15(2), 5-11. doi: 10.5507/tvv.2023.003
Stáhnout citaci
PDF bude odemčeno 1.3.2023

Reference

  1. ŠEBÁKOVÁ, I. (2022). Bezpečné využívání chytrých zařízení žáky základní školy. Zlín. Diplomová práce. UTB, FaI.
  2. MCCARTHY, L., WELDON, D. (2013). Buď pánem svého prostoru: jak chránit sebe a své věci, když jste online. Praha: CZ.NIC, 2013, 316 s. CZ.NIC. ISBN 978-80-904248-6-9.
  3. HAUPTOVÁ, Š. (2019). Vliv internetu a sociálních sítí na oblast komunikace a vytváření mezilidských vztahů u dětí a mládeže. Pardubice. Diplomová práce. Univerzita Pardubice.
  4. PETROWSKI, T. (2014). Bezpečí na internetu: pro všechny. Liberec: Dialog. Tajemství (Dialog). ISBN 978-807-4240-669.
  5. SEDLACEK, M. (2020). Modelování výrobních procesů s využitím programu simul8 v kontextu výuky technických předmětů. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 14(2):25-26. RIV/61989592:15410/20:73612053
  6. SEDLACEK, M. (2020). Simulační modely a možnosti jejich uplatnění ve výuce technických předmětů v kontextu průmyslu 4.0. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 13(1):28-34 | DOI: 10.5507/tvv.2020.005. Přejít k původnímu zdroji...
  7. SEDLACEK, M. (2020). Modelování výrobních procesů s využitím programu Simul8 v kontextu výuky technických předmětů. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2020, 13(1):12-19 | DOI: 10.5507/tvv.2020.002. Přejít k původnímu zdroji...
  8. SEDLACEK, M. (2021). SWOT analýza a její aplikace při řešení vnitřních a vnějších faktorů současné online výuky z pohledu studentů učitelství informatiky. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2021, 14(2):24-25. RIV/61989592:15410/21:73612048
  9. SEDLACEK, M. (2021). Aplikace simulačního modelu v kontextu rozvoje informatického myšlení. Olomouc, Univerzita Palackého, TVV 2021, 14(2):94-100. DOI: 10.5507/tvv.2021.010. Přejít k původnímu zdroji...