Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1
TVV 2015, 8(1):225-232
VZTAH UNIVERZITNÍCH STUDENTŮ K CHEMICKÝM POZNATKŮM
- Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR,
Příspěvek popisuje výzkumu mezi studenty na UP v Olomouci, ve kterém byl pomocí dotazníku zjišťován jejich vztah k chemii. Zkoumaly jsme dvě skupiny studentů a mezi sebou porovnávaly. V jedné byly pouze studenti chemie a v druhé studenti, kteří na VŠ chemii nestudují. Zaměřily jsme se zejména na to, zda studenti v obou skupinách mají pozitivní vztah k chemii a využívají chemické poznatky v běžném životě.
Klíčová slova: chemie, dotazníkový průzkum, využití poznatků.
Zveřejněno: 1. červenec 2015 Zobrazit citaci
Reference
- GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání Brno: Paido, 2010, 261 s., ISBN 978-80-7315-185-0
- GEDROVICS, J. et al. Trendy v zájmech a postojích patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Acta Facultatis Pedagogicae Universitatis Tyrnaviensis, 2008, Série B, 12, s. 13-17. ISBN 978-80-8082-218-7
- HÖFER, G., SVOBODA, E. Některé výsledky celostátního výzkumu Vztah žáků ZŠ a SŠ k výuce obecně a zvláště k výuce fyziky. In Rauner, K (ed.): Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2, Rámcové vzdělávací programy. Sborník z konference. Plzeň, Západočeská univerzita, 2005, s. 52-70. ISBN 80-7043-418-X.
- CHRÁSKA, M., Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s., Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4
- KOBALLA, T. R., GLYNN, S. M. Attitudinal and motivational construct in science learning. In Abell, S. K. - Lederman, N. G. (ed.) Handbook of Research on Science Education. Mahwah. Lawrence Erlbaum Associates, 2007, ISBN 0805847138
- KUBIATKO, M., ŠVANDOVÁ, K., ŠIBOR., J., ŠKODA, J. Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol. Pedagogická orientace. 2012, roč. 22, č. 1, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/pedor12_1_vnimani_kubiatkoetal.pdf
Přejít k původnímu zdroji...
- SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Hodnocení studentů - využití fyzikálních poznatků. Media4u Magazine, 2014, roč. 11, č. 2, Ing. J. Chromý, Ph.D. ed., s. 45-47, ISSN 1214-9187
- VYSOKÁ, J., SMETANOVÁ, D. Vztah studentů k přírodním vědám - matematice a fyzice, In: Sapere Aude 2014 - sborník příspěvků. Hradec Králové, Magnanimitas, s. 97-104, ISBN 97880-87952-03-0
- VESELSKÝ, M., HRUBIŠKOVÁ, H. Zájem žáků o učební předmět chemie. Pedagogická orientace. 2009, roč. 19, č. 3, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2009/pedor09_3_zajemzakuoucebnipredmetchemie_veselskyhrubiskova.pdf
- WOLF. S., FRASER, B. J. Learning Environment Attitudes and Achivement among MiddleSchool Science Students Using Inquiry-based Laboratory Activities. Research in Science Education. 2008, roč. 38, č. 3, ISSN 1573-1898
Přejít k původnímu zdroji...
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.