Trendy ve vzdělávání, 2015 (roč. 8), číslo 1

TVV 2015, 8(1):225-232

VZTAH UNIVERZITNÍCH STUDENTŮ K CHEMICKÝM POZNATKŮM

KLEPANCOVÁ Michaela, SMETANOVÁ Dana
Katedra přírodních věd, Vysoká škola technická a ekonomická, Okružní 10, 370 01 České Budějovice, ČR,

Příspěvek popisuje výzkumu mezi studenty na UP v Olomouci, ve kterém byl pomocí dotazníku zjišťován jejich vztah k chemii. Zkoumaly jsme dvě skupiny studentů a mezi sebou porovnávaly. V jedné byly pouze studenti chemie a v druhé studenti, kteří na VŠ chemii nestudují. Zaměřily jsme se zejména na to, zda studenti v obou skupinách mají pozitivní vztah k chemii a využívají chemické poznatky v běžném životě.

Klíčová slova: chemie, dotazníkový průzkum, využití poznatků.

Zveřejněno: 1. červenec 2015  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
KLEPANCOVÁ, M., & SMETANOVÁ, D. (2015). VZTAH UNIVERZITNÍCH STUDENTŮ K CHEMICKÝM POZNATKŮM. Trends in education8(1), 225-232
Stáhnout citaci

Reference

  1. GAVORA, P., Úvod do pedagogického výzkumu, 2. rozš. české vydání Brno: Paido, 2010, 261 s., ISBN 978-80-7315-185-0
  2. GEDROVICS, J. et al. Trendy v zájmech a postojích patnáctiletých žáků k přírodním vědám. Acta Facultatis Pedagogicae Universitatis Tyrnaviensis, 2008, Série B, 12, s. 13-17. ISBN 978-80-8082-218-7
  3. HÖFER, G., SVOBODA, E. Některé výsledky celostátního výzkumu Vztah žáků ZŠ a SŠ k výuce obecně a zvláště k výuce fyziky. In Rauner, K (ed.): Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 2, Rámcové vzdělávací programy. Sborník z konference. Plzeň, Západočeská univerzita, 2005, s. 52-70. ISBN 80-7043-418-X.
  4. CHRÁSKA, M., Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu, Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s., Pedagogika. ISBN 978-80-247-1369-4
  5. KOBALLA, T. R., GLYNN, S. M. Attitudinal and motivational construct in science learning. In Abell, S. K. - Lederman, N. G. (ed.) Handbook of Research on Science Education. Mahwah. Lawrence Erlbaum Associates, 2007, ISBN 0805847138
  6. KUBIATKO, M., ŠVANDOVÁ, K., ŠIBOR., J., ŠKODA, J. Vnímání chemie žáky druhého stupně základních škol. Pedagogická orientace. 2012, roč. 22, č. 1, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2012/pedor12_1_vnimani_kubiatkoetal.pdf Přejít k původnímu zdroji...
  7. SMETANOVÁ, D., VYSOKÁ, J. Hodnocení studentů - využití fyzikálních poznatků. Media4u Magazine, 2014, roč. 11, č. 2, Ing. J. Chromý, Ph.D. ed., s. 45-47, ISSN 1214-9187
  8. VYSOKÁ, J., SMETANOVÁ, D. Vztah studentů k přírodním vědám - matematice a fyzice, In: Sapere Aude 2014 - sborník příspěvků. Hradec Králové, Magnanimitas, s. 97-104, ISBN 97880-87952-03-0
  9. VESELSKÝ, M., HRUBIŠKOVÁ, H. Zájem žáků o učební předmět chemie. Pedagogická orientace. 2009, roč. 19, č. 3, ISSN 1805-9511 Dostupné z: http://www.ped.muni.cz/pedor/archiv/2009/pedor09_3_zajemzakuoucebnipredmetchemie_veselskyhrubiskova.pdf
  10. WOLF. S., FRASER, B. J. Learning Environment Attitudes and Achivement among MiddleSchool Science Students Using Inquiry-based Laboratory Activities. Research in Science Education. 2008, roč. 38, č. 3, ISSN 1573-1898 Přejít k původnímu zdroji...

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.