Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):148-156 | DOI: 10.5507/tvv.2016.020
EFEKTIVNOST MANAGEMENTU NA UNIVERZITĚ V ČÍNĚ
- Katedra Managementu, Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, Okružní 10, 370 01 České Budějovice
Příspěvek prezentuje dílčí výsledky průzkumu zaměřeného na zjištění názorů učitelů na kvalitu výuky. Cílem bylo zjistit postoj a názor učitelů na motivační techniky, vyučovací metody, kompetence učitelů a využívání inovativních prvků v procesu výuky. Studie byla provedena na NCUT v Pekingu, Čína.
Klíčová slova: management, kompetence učitele, vyučovací metody a prostředky, motivační techniky, inovační prostředky, vyučovací proces
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- DREYFUS H., L. a S., E. DREYFUS. 1986. Mind Over Machine. New York: The Free Press. ISBN 0-7432-0551-0
- SPILKOVÁ, V. 1997. Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko-srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlov. ISBN 80-860-3941-2
- VAŠUTOVÁ, J. 2001. Kvalifikační předpoklady pro nové role učitelů: Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. Díl. Sborník z celostátní konference. Praha: UK. ISBN 80-7290-059-5.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2008. Pedagogický slovník. Praha, Portál. IBSN 987-80-7367-416-8.
- PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. 2009. Pedagogický slovník. Praha, Portál. IBSN 987-80-7367-647-6.
- VALIŠOVÁ, A. 2008. Metody vyučování a jejich modernizace. In. Pedagogika pro učitele. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1734-0
- VORLÍČEK, CH. 1984. Úvod do teorie výchovy. 1. vyd. Praha: SPN
- MAŇÁK, J. a ŠVEC, V. 2003. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315- 039-5.
- ČÁP, J., a MAREŠ, J. 2001. Psychologie pro učitele. Praha: Portál
- FONTANA, D. 2003. Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál.
- PAVELKOVÁ, I., HRABAL, K., HRABAL, V. 2010. Mezinárodní srovnání motivačních zdrojů učební činnost žáků. Pedagogika, roč. 60, č. 3-4, s. 292-302.
- SLAVÍK, M. a kol. 2012. Vysokoškolská pedagogika. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80247-4054-6.
- HELLER, R. 2001. Effectual motivation. Banská Bystrica: Vydavateľstvo Slovart, spol. s.r.o. v spolupráci s týždenníkom TREND. ISBN 80-7145-556-3
- BAJTOŠ, J. a R. OROSOVÁ. 2011. Mikrovyučovanie v pregraduálnej príprave učiteĺov. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. ISBN 978-80-7097-914-3
- BAJTOŠ, J. 2007. Kapitoly zo všeobecnej didaktiky. Košice: Equilibria. ISBN 978-80-89284-055
- TUREK, I., 2008. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-198-9
- ALBERT, A., 2001. Manažérstvo kvality v škole. Dunajská Streda: Lilium Aurum. ISBN 808062-098-9
- KALHOUS, Z., O. OBST a kol. 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253X
- SCHOONOVER ASSOCIATES. 2001. Comptetncy Q&A. [online]. Dostupné online: http://schoonover.com/resource_Center/Q-A.htm
- SKALKOVÁ, J. 1971. Aktivita žáků ve výuce. Praha: SPN
- ZORMANOVÁ, L., 2012. Výukové metody v pedagogice. Praha: Grada Publishing. ISBN 97880-247-4100-0
- PECINA, P., ZORMANOVÁ, L. 2009. Metody a formy aktivní práce žáků v teorii a praxi. 1. vyd.Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-4834-8.
- MAŇÁK, J. 2001. Stručný nástin metodiky tvořivé práce ve škole. Brno: Paido. ISBN 80-7315002-6.
- SPILKOVÁ,V. a kol. 2005. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál. ISBN 80-7178942-9.
- KASÁČOVÁ, B. a B. KOSOVÁ. 2006. Kompetencie a sposobilosti učiteľa - európské trendy a slovenský prístup. In: Kol: Profesijný rozvoj učiteľa. Prešov: MPC. ISBN 80-8045-413-0.
- KROPÁČ, J., et al. 2004. Didaktika technických předmětů: vybrané kapitoly. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-0848-1
- PETROVÁ, J. 2009. Připravenost studentů k výuce historického učiva na primární škole. In Za kvalitou vzdělávání učitelů primární a preprimární pedagogiky. Olomouc: Votobia. ISBN 97880-7220-315-4
- LINHARTOVÁ, D. 2004. Psychologie pro učitele. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně. ISBN 80-7157-476-7
- MUŽÍK, J. 1998. Andragogická didaktika. 1. vyd. Praha: CODEX Bohemia.
- PRŮCHA, J. 2000. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80 7178-399-4.
- VŠETULOVÁ, M. a kol. 2007. Příručka pro tutora. 1. vyd. Olomouc: CDV UP. ISBN 978-80244-1641-0.
- KLEMENT, M., J. DOSTÁL a J. KLEMENT. 2011. Metody realizace a hodnocení interaktivní výuky. Olomouc: Velfel Ladislav. ISBN 978 - 8 0 - 87557 - 0 1 - 3
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.