Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1

TVV 2016, 9(1):217-220 | DOI: 10.5507/tvv.2016.030

INOVATIVNÍ KONCEPCE V ELEKTROTECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ

SERAFÍN Čestmír
Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 789 01 Olomouc

Příspěvek je teoretickou studií v identifikování cest k inovativním procesům v elektrotechnickém vzdělávání. V příspěvku jsou zmíněny nejmodernější vzdělávací trendy zahrnující kooperativního učení, badatelsky orientovanou výuku i konstruktivistické pojetí. V příspěvku jsou nastíněny změny v oblastech, jež nastavují bariéry ve způsobu výuky technicky orientovaných předmětů s akcentem na elektrotechniku položené na obecném vnímání, že tyto předměty/obory jsou sice praktické, užitečné a perspektivní, ale zároveň obtížné a těžko zvládnutelné. Toto pojetí je potřeba ze strany všech účastníků vzdělávacího procesu překonat.

Klíčová slova: Edukace; elektrotechnické vzdělávání; inovace ve výuce; vzdělávací proces; předmětová didaktika

Zveřejněno: 1. červenec 2016  Zobrazit citaci

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
SERAFÍN, Č. (2016). INOVATIVNÍ KONCEPCE V ELEKTROTECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ. Trends in education9(1), 217-220. doi: 10.5507/tvv.2016.030
Stáhnout citaci

Reference

  1. RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. Pedagogika (ISV). ISBN 80-8664217-8
  2. MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80731-5039-5
  3. PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4
  4. LEITHWOOD, Kenneth, LOUIS, Karen Seashore (Eds.). Organizational learning in schools. Lisse: Swets&Zeitlinger, 1998. ISBN 90-265-1540-5
  5. BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5
  6. ZELINA, Miron a Viera PRUSÁKOVÁ. Nové trendy v pedagogike. Bratislava: ŠPÚ, 1996
  7. PIAGET, J. Construction of reality in the child. London : Routledge & Kegan Paul, 1954. Přejít k původnímu zdroji...
  8. VYGOTSKIJ, L.S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1976
  9. BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239- 0106-0
  10. NEZVALOVÁ, Danuše. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: UP, 2005. 97 s. ISBN 80-244-124-0
  11. DOSTÁL, Jiří a Mária KOŽUCHOVÁ. Badatelský přístup v technickém vzdělávání. Olomouc: UP, 2016. 212 s. ISBN 978-80-244-4913-5 Přejít k původnímu zdroji...
  12. KROPÁČ, Jiří a Jitka KROPÁČOVÁ. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: UP, 2006. 104 s. ISBN 80-244-1431-7
  13. KNECHT, Petr. Didaktická transformace aneb Od "didaktického zjednodušení" K "didaktické rekonstrukci" [cit. 2016-20-05]. Dostupné na: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/publikace/0011.pdf

Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.