Trendy ve vzdělávání, 2016 (roč. 9), číslo 1
TVV 2016, 9(1):217-220 | DOI: 10.5507/tvv.2016.030
INOVATIVNÍ KONCEPCE V ELEKTROTECHNICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ
- Katedra technické a informační výchovy, Pedagogická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci, Žižkovo nám. 5, 789 01 Olomouc
Příspěvek je teoretickou studií v identifikování cest k inovativním procesům v elektrotechnickém vzdělávání. V příspěvku jsou zmíněny nejmodernější vzdělávací trendy zahrnující kooperativního učení, badatelsky orientovanou výuku i konstruktivistické pojetí. V příspěvku jsou nastíněny změny v oblastech, jež nastavují bariéry ve způsobu výuky technicky orientovaných předmětů s akcentem na elektrotechniku položené na obecném vnímání, že tyto předměty/obory jsou sice praktické, užitečné a perspektivní, ale zároveň obtížné a těžko zvládnutelné. Toto pojetí je potřeba ze strany všech účastníků vzdělávacího procesu překonat.
Klíčová slova: Edukace; elektrotechnické vzdělávání; inovace ve výuce; vzdělávací proces; předmětová didaktika
Zveřejněno: 1. červenec 2016 Zobrazit citaci
Reference
- RÝDL, Karel. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. Pedagogika (ISV). ISBN 80-8664217-8
- MAŇÁK, Josef a Vlastimil ŠVEC. Výukové metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2003, 219 s. ISBN 80731-5039-5
- PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4
- LEITHWOOD, Kenneth, LOUIS, Karen Seashore (Eds.). Organizational learning in schools. Lisse: Swets&Zeitlinger, 1998. ISBN 90-265-1540-5
- BERTRAND, Yves. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5
- ZELINA, Miron a Viera PRUSÁKOVÁ. Nové trendy v pedagogike. Bratislava: ŠPÚ, 1996
- PIAGET, J. Construction of reality in the child. London : Routledge & Kegan Paul, 1954.
Přejít k původnímu zdroji...
- VYGOTSKIJ, L.S. Myšlení a řeč. Praha: SPN, 1976
- BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání. Kladno: AISIS, 2003. ISBN 80-239- 0106-0
- NEZVALOVÁ, Danuše. Konstruktivismus a jeho aplikace v integrovaném pojetí přírodovědného vzdělávání. Olomouc: UP, 2005. 97 s. ISBN 80-244-124-0
- DOSTÁL, Jiří a Mária KOŽUCHOVÁ. Badatelský přístup v technickém vzdělávání. Olomouc: UP, 2016. 212 s. ISBN 978-80-244-4913-5
Přejít k původnímu zdroji...
- KROPÁČ, Jiří a Jitka KROPÁČOVÁ. Didaktická transformace pro technické předměty. Olomouc: UP, 2006. 104 s. ISBN 80-244-1431-7
- KNECHT, Petr. Didaktická transformace aneb Od "didaktického zjednodušení" K "didaktické rekonstrukci" [cit. 2016-20-05]. Dostupné na: http://www.ped.muni.cz/weduresearch/publikace/0011.pdf
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.