Trendy ve vzdělávání, 2018 (roč. 11), číslo 2
TVV 2018, 11(2):48-56 | DOI: 10.5507/tvv.2018.013
INTEGRACE LOUTEK A LOUTKOVÉHO DIVADLA V MATEŘSKÉ ŠKOLE
Předložená výzkumná studie je zaměřena na téma začlenění loutky a loutkového divadla do činnosti dětí v mateřské škole. Představuje nejen začlenění práce s loutkou do jednotlivých vzdělávacích oblastí, ale i výsledky unikátního dotazníkového šetření v mateřských školách, které bylo zaměřeno na využívání a tvorbu loutek a loutkového divadla dětmi i učiteli.
Klíčová slova: mateřská škola, loutky, loutkové divadlo, výzkum
Vloženo: 28. květen 2018; Přijato: 4. září 2018; Zveřejněno online: 19. prosinec 2018; Zveřejněno: 21. prosinec 2018 Zobrazit citaci
Reference
- Dostál, J., Hašková, A., Kožuchová, M., Kropáč, J., Ďuriš, M., Honzíková, J., Částková, P., Žilková, K., Stebila, J., Uhrinová, M., Bendík, M., & Fadrhonc, J. (2017). Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn. Olomouc, Česká republika: Univerzita Palackého.
Přejít k původnímu zdroji...
- Ferjenčík, J. (2000) Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál.
- Honzíková, J. & Depešová, J. (2017) Kdo tvoří, ten nezlobí III aneb práce s loutkou v mateřské škole. Plzeň: ZČU.
- Honzíková, J. (2016) Determinants of polytechnic education in pre-schools. In: Journal of Technology and Information Education. 8(2), 67-75.
Přejít k původnímu zdroji...
- Honzíková, J. (2015) Polytechnická výchova v předškolním zařízení. In: Technika a vzdelávanie. 4(1), 49-50.
- Chráska, M. (2007) Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního. Praha. Grada Publishing.
- Orosová, R. (2011) Zážitková pedagogika vo výchovnom posobení triedneho učiteľa. Košice: UPJŠ.
- Richterjőrková, A. (2006) Bakalářská práce: Loutky a jejich význam pro předškolní děti. Plzeň: FPE ZČU.
- Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2017), [online]. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy [cit. 2018-05-20]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/predskolni-vzdelavani/ramcovy-vzdelavaci-program-pro-predskolni-vzdelavani-od-1
- Tomková, V. (2013) Technická neverbálna komunikácia. Nitra: UKF.
- Zacharová, J. (2015) Bakalářská práce: Loutka a její význam pro dítě v mateřské škole. Plzeň: FPE ZČU.
Tento článek je publikován v režimu tzv. otevřeného přístupu k vědeckým informacím (Open Access), který je distribuován pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-SA 4.0), která umožňuje distribuci, reprodukci a změny, pokud je původní dílo řádně ocitováno. Není povolena distribuce, reprodukce nebo změna, která není v souladu s podmínkami této licence.